تاریخ : Thu 08 Aug 2024 - 22:13
کد خبر : 193898
سرویس خبری : ورزش

سعید اسماعیلی  از سربازی معاف شد

طلای المپیک بر گردن فرنگی‌کار ایران؛

سعید اسماعیلی از سربازی معاف شد

سعید اسماعیلی کشتی گیر 21 ساله کشورمان با قهرمانی و کسب مدال طلای المپیک مطابق «قانون سرباز قهرمان» از گذراندن دوره خدمت سربازی معاف خواهد شد.

سعید اسماعیلی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل پرویز نصیبوف از اوکراین با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید و مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آویخت.

همچنین اسماعیلی با قهرمانی و کسب مدال طلای المپیک مطابق «قانون سرباز قهرمان» از انجام خدمت سربازی معاف شد.

سعید اسماعیلی پس از قهرمانی در المپیک پاریس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «خوشبختانه بعد از همه سختی‌ها مزد زحماتم را گرفتم.  از همه کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکر می‌کنم زیرا در این یکسال اتفاقات خیلی بدی برای من رخ داد که به کمک نزدیکان، دوباره به مسیر پیشرفت برگشتم. توانستم قبل از المپیک چند مسابقه دشوار را پشت سر بگذارم و در نهایت مدال طلای المپیک را کسب کردم.»

وی با اشاره به تلاش‌های حسن رنگرز و علیرضا دبیر، اضافه کرد: «قبل از بازی‌های آسیایی مشکلی برای من به وجود آمد که واقعا بی گناه بودم و در همین راستا دبیر و رنگرز زحمات زیادی برای من کشیدند و دوباره من را آماده حضور در تیم ملی کردند.»

اسماعیلی در خصوص تیشرتی که بعد از قهرمانی روی تشک آورد، گفت: «عکس پسر عمویم روی این تیشرت بود که ۲ سال است دیگر در بین ما نیست.»