تاریخ : Thu 08 Aug 2024 - 16:56
کد خبر : 193887
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس؛ تیم کاملی که دیر بسته شد

سرلک از هفته آینده در تمرین قرمزها؟

پرسپولیس؛ تیم کاملی که دیر بسته شد

پرسپولیس در دوران آماده‌سازی‌اش در تهران و ترکیه نتوانسته با حریفی حتی 50 درصد پایین‌تر از سطح خودش به میدان برود و درحقیقت این تیم هنوز محک جدی نخورده است.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس امروز با انجام یک بازی دوستانه دیگر به اردوی آماده‌سازی خود در ترکیه پایان خواهد داد. حریف امروز سرخپوشان هم طبق روال بازی‌های قبل این تیم در ترکیه هنوز مشخص نیست و این مساله اصلا نمی‌تواند به سود تیمی باشد که قرار است هفته آینده وارد مسابقات لیگ شود.

واقعیت این است که پرسپولیس در دوران آماده‌سازی‌اش در تهران و ترکیه نتوانسته با حریفی حتی 50 درصد پایین‌تر از سطح خودش به میدان برود و درحقیقت این تیم هنوز محک جدی نخورده است. به‌نظر می‌آید حریف امروز پرسپولیس هم تیمی نباشد که آنها انتظارش را دارند و دلیل اصلی این موضوع هم این است که این تیم بدون برنامه‌ریزی قبلی راهی اردوی ترکیه شد و در آنجا به‌دنبال حریف تدارکاتی گشت، در‌حالی‌که همه تیم‌های خارجی که در ترکیه اردو زده‌اند از قبل بازی‌های دوستانه خود را مشخص کرده بودند.

کاروان پرسپولیس فردا جمعه راهی تهران خواهد شد و احتمالا گاریدو بخواهد روز شنبه را به شاگردانش استراحت دهد و این تیم از روز یکشنبه برای بازی با ذوب‌آهن استارت بزند. در این شرایط بعید است که سرمربی اسپانیایی بخواهد بازی دوستانه دیگری در برنامه‌های تیمش قرار دهد. 

تاخیر در شروع تمرینات مشکل همه تیم‌ها
پرسپولیس به‌عنوان قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر، یکی از امیدهای اصلی کشورمان در لیگ قهرمانان نخبگان است و هواداران این تیم نیز اصلا دوست ندارند نتایج فصل گذشته سرخپوشان در آسیا این‌بار در نخستین دوره لیگ الیت تکرار شود. از این رو تاکید اوسمار ویرا سرمربی، سابق این تیم این بود که در کمترین زمان نفرات تیم‌شان را تکمیل و دقیقا سه هفته (زمان نرمال) بعد از اتمام فصل قبل تمرینات آماده‌سازی خود را جهت حضور قدرتمندانه در لیگ برتر و مهم‌تر از آن لیگ الیت آغاز کنند.

توصیه‌ای که بعد از رفتن این مربی از پرسپولیس اصلا از سوی مسئولان این باشگاه جدی گرفته نشد و سرخپوشان در واقع دو هفته دیرتر از زمانی که در نظر گرفته شد استارت زده و 7، 8 بازیکن این تیم هم در طول تمرینات به تیم اضافه شدند. به‌خاطر همین مساله هم گاریدو مجبور شد دوران بدنسازی تیمش را طولانی کند و لغو اردوی هلند نیز مزید بر علت شد که پرسپولیس نتواند بازی‌های تدارکاتی مناسبی را انجام دهد. باشگاه پرسپولیس در واقع از مدت‌ها قبل برای حضور دو هفته‌ای در هلند و انجام سه بازی دوستانه خوب برای تیمش برنامه‌ریزی کرده بود که به‌دلیل عدم تکمیل تیم، آنها مجبور به لغو این اردوی خود شدند. البته ناگفته نماند که تقریبا همه تیم‌های لیگ برتری کشورمان تمرینات آماده‌سازی خود را دیر شروع کرد‌ه‌اند. از‌جمله تیم سپاهان که بازیکنان جدید زیادی را برای این فصل به خدمت گرفت و زمان کافی برای بدنسازی کامل و انجام بازی‌های تدارکاتی ایده‌آل در اختیار نداشت و همین مساله باعث شد در بازی با الشباب در 30 دقیقه وقت‌های اضافه با دریافت سه گل دیگر به‌نوعی تحقیر شود.

شاید اگر پرسپولیس یا استقلال هم جای سپاهان بودند به‌خاطر تعلل بیش از حد در بستن تیم و آغاز تمرینات آماده‌سازی بهتر از تیم اصفهانی در مرحله پلی‌آف نتیجه نمی‌گرفتند. شروع لیگ در تاریخ بیست‌و‌پنجم مرداد‌ماه حداقل می‌تواند تا حدودی به سود سرخابی‌ها باشد که با انجام حداقل سه بازی در لیگ وارد مسابقات الیت شوند. 

پرسپولیس دیر اما خوب بسته شد
باشگاه پرسپولیس در فاصله یک هفته مانده تا شروع لیگ انتقال یحیی عطیه‌الله را به تیمش نهایی کرد و ممکن است حضور این بازیکن در تمرینات سرخپوشان نیز تا روز شنبه یا یکشنبه زمان ببرد. این در حالی است که الکسیس گندوز هم در اوایل این هفته به تمرینات پرسپولیس در ترکیه اضافه شد و تا حدودی نیز از فرم ایده‌آل به دور بود. بازیکنانی مثل گولسیانی، علیپور، ایوب، احمدزاده هم انتقال‌شان دیر به پرسپولیس انجام شد و نتوانستند از ابتدای تمرینات آماده‌سازی در کنار بقیه نفرات حضور داشته باشند.

در این بین امید عالیشاه به همراه سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر به‌خاطر مصدومیت بخش‌های مهمی از تمرینات آماده‌سازی تیم خود را از دست دادند. میلاد سرلک هم قرار است از روز یکشنبه هفته آینده در تمرینات پرسپولیس حاضر شود. گاریدو خیلی امیدوار است که شرایط برای جذب یک بازیکن خارجی دیگر در تیمش به‌منظور تقویت خط حمله فراهم شود. ناگفته نماند یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی هم فرصت کافی برای بازی پیدا نکرده‌اند تا به فرم مسابقه برگردند. همه این موارد اشاره شده به‌خاطر دیر تکمیل شدن پرسپولیس در فصل نقل‌و‌انتقالات تابستانی بود که مطمئنا در انسجام تیمی این تیم برای شروع مقتدرانه در لیگ برتر و همچنین لیگ الیت تاثیر‌گذار خواهد بود. اما اگر بخواهیم نگاه کلی به خرید‌های پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات داشته باشیم باید گفت این تیم خوب بسته شد. از این جهت که نفرات خوبی را جایگزین مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، علی نعمتی و دانیال اسماعیلی‌فر کرده است.

ضمن اینکه سلمانی و پورعلی‌گنجی هم به جمع سرخپوشان اضافه شدند و می‌توانند گره‌گشای کادرفنی این تیم باشند.

مشکلاتی که گریبانگیر باشگاه شد
یک تیم حرفه‌ای برای اینکه بتواند با برنامه‌ریزی بهتر و کامل‌تری وارد مسابقات شود حتما لازم است که دغدغه مالی نداشته باشد. مساله‌ای که باشگاه پرسپولیس بابت آن در همین تابستان خیلی متضرر شد. این باشگاه اگرچه در اواخر فصل گذشته بخشی عمده‌ای از سهامش در اختیار کنسرسیوم بانک‌ها قرار گرفت اما به‌خاطر عدم حمایت لازم از سوی آنها نتوانست مربی ایده‌آلش را در فصل نقل‌و‌انتقالات جذب کند و مانع رفتن برخی از ستاره‌های تیمش شود. چه‌بسا اگر فشار هواداران به بانک شهر نبود باشگاه پرسپولیس نمی‌توانست بازیکنان خوبی به خدمت بگیرد.

این باشگاه تقریبا یک ماه بعد از مسابقات فصل پیش به زحمت توانست با اعضای تیمش تسویه‌حساب کند. قدر مسلم اگر حامیان مالی باشگاه پرسپولیس بلافاصله بعد از اتمام لیگ این تیم را حمایت مالی می‌کردند الان سرخپوشان از نظر زمانی جلوتر بودند و تا این حد زمان از دست نمی‌دادند. هر‌چند برخی ایجنت‌ها نیز برای اینکه به خواسته‌های مالی خود در فصل نقل‌و‌انتقالات برسند شیطنت‌های زیادی را انجام دادند و این پرسپولیس بود که قربانی زیاده‌خواهی آنها شد.

در کل باید گفت پرسپولیس فصل نقل‌و‌انتقالات خوبی را از جهت تقویت تیمش داشت، اما این اتفاق به کندی و دیر رخ داد. دقیقا همان توصیفی که اوسمار در نیم‌فصل از عملکرد نقل‌و‌انتقالاتی باشگاهش داشت.