تاریخ : Wed 07 Aug 2024 - 11:00
کد خبر : 193841
سرویس خبری : ورزش

هر ۴ نماینده ایران توانایی کسب مدال در المپیک را دارند

علیرضا نصرآزادانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هر ۴ نماینده ایران توانایی کسب مدال در المپیک را دارند

علیرضا نصرآزادانی می‌گوید؛ امسال تکواندو می‌تواند مردم را خوشحال کند. فارغ از رنگ مدال و اینکه پیش‌بینی چه مدالی باشد، مطمئنا به مدال می‌رسیم. به‌خصوص در بخش آقایان.

یگانه عصاری، خبرنگار: در کارنامه‌اش مهم‌ترین مدال‌ها هست. نزدیک به 24 مدال جهانی و آسیایی. طلای قهرمانی آسیا، طلای قهرمانی جهان، طلا و برنز بازی‌های آسیایی و... علیرضا نصرآزادانی، کاپیتان و مربی اسبق تیم ملی که سال 97 با درخواست فدراسیون بلژیک به‌عنوان مربی به این کشور رفت و حالا برای حضور تیمش در المپیک بعدی برنامه‌ریزی می‌کند.

از سوی دیگر با شروع رقابت‌های تکواندو و در حالی که انتظارات از ملی‌پوشان این رشته برای کسب مدال بالاست، با او هم‌کلام شدیم تا ارزیابی خود را از تیم ملی بگوید. علیرضا نصرآزادانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد انتظارات مردم از رشته تکواندو بجاست و هر چهار نماینده ایران لایق مدال المپیک هستند؛ به شرطی که قرعه و شانس هم روی خوشش را به ما نشان دهد. 

اول از همه از این روزها و شرایط خودتان بگویید. اوضاع در بلژیک چطور است؟
من مثل قبل در بلژیک هستم. با این تیم قرارداد دارم و مشغول کار هستیم. البته ما در المپیک نیستیم چون سال گذشته تیم را کاملا جوان کردیم و همه بچه‌ها نوجوان و جوان هستند و رنک آنها بالا نبود که بتوانند سهمیه المپیک 2024 پاریس را بگیرند. سرمایه‌گذاری ما برای المپیک بعدی است. به همین خاطر امسال در المپیک نیستیم ولی کماکان با تیم بلژیک در حال کار کردن هستم و خداراشکر شرایط خوب است. 

با شروع مسابقات تکواندو در المپیک، تیم را چطور می‌بینید؟
من فکر می‌کنم که تیم خیلی خوبی داریم. در چند سال گذشته ایران توانست تیم خوبی را بسازد و حالا بچه‌ها سرشار از تجربه شده‌اند و‌انگیزه بالایی برای کسب مدال دارند. این نکته بسیار مهمی است. من دورادور آنها را می‌شناسم و فکر می‌کنم هر چهار نفر یعنی دو دختر و دو پسر تیم، توانمندی کسب مدال را دارند. حالا رنگ مدال به کنار اما هر چهار نفر آنها لایق کسب مدال هستند و در توانایی آنها هست که بتوانند مدال المپیک داشته باشند. 

شما خیلی خوب می‌دانید که انتظارات از تکواندوکاران بالاست و همه منتظر مدال هستند. این در حالی است که وضعیت مدالی ما در جدول خوب نیست. 
بله تکواندو همیشه انتظارات را بالا برده است، چون ما بارها نشان دادیم که می‌توانیم در مسابقات بزرگی مثل قهرمانی جهان و المپیک مدال‌آور باشیم. تکواندو در کنار رشته‌هایی مثل کشتی، وزنه‌برداری و... قرار گرفته است و مردم منتظر مدال و درخشش ملی‌پوشان تکواندو هستند. این جای خوشحالی دارد و برای من به‌عنوان یکی از افراد جامعه تکواندو باعث افتخار است که رشته‌ای ورزشی مثل تکواندو می‌تواند باعث امیدواری و حال خوب یک کشور شود و ملی‌پوشان یک رشته قادرند با درخشش خود مردم کشورشان را خوشحال کنند. این انتظار بجا است و مردم حق دارند ولی باید گفت که در ورزش همه چیز ممکن است و حتی قهرمان المپیک هم ممکن است در شرایطی نتواند به موفقیت و درخشش همیشگی‌اش برسد. 

ارزیابی شما از مسابقات چیست؟ ما چهار نماینده داریم که نتیجه مسابقه هریک از آنها بسیار مهم و تعیین‌کننده است. 
الان شرایط خوبی ایجاد شده است که ورزشکاران بتوانند به آمادگی خوبی برسند و با قدرت و ‌انگیزه پا به میدان مسابقه بگذارند. امیدوارم که امسال تکواندو بتواند مردم را خوشحال کند. ما توانایی کسب مدال را داریم. 

و پیش‌بینی شما از مسابقات چیست؟ در رشته تکواندو در المپیک 2024 به مدال می‌رسیم؟
فکر می‌کنم امسال تکواندو بتواند مردم را خوشحال کند. فارغ از رنگ مدال و اینکه پیش‌بینی من چه مدالی باشد، باید گفت مطمئنا به مدال می‌رسیم. به‌خصوص در بخش آقایان. اما اینکه رنگ مدال ما چه رنگی باشد، بستگی به شرایط دارد و امیدوارم که بچه‌ها توانمندی‌شان را نشان دهند و به خوش‌رنگ‌ترین مدال برسند.