تاریخ : Tue 06 Aug 2024 - 19:20
کد خبر : 193825
سرویس خبری : جهان شهر

سیدحسن نصرالله: نتانیاهو خواهان توقف جنگ نیست

به مناسبت هفتمین روز شهادت فؤاد شکر؛

سیدحسن نصرالله: نتانیاهو خواهان توقف جنگ نیست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت اعلام کرد:آمریکایی‌ها می‌گویند که جنگ در غزه متوقف شود اما بمب هزار کیلویی به اسرائیل می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت با اشاره به اقدام از روی هراس و کودکانه صهیونیستها در شکستن دیوار صوتی بر فراز بیروت دقایقی قبل از سخنرانی گفت: «دشمن اسرائیلی در اقدامی تحریک آمیز به شکستن دیوار صوتی با جنگنده هایش در جریان مراسم و هنگام سخنرانی روی آورده است تا حاضران را بترساند و در میان آنها رعب و وحشت ایجاد کند.»

سید حسن نصرالله اظهار کرد: «شهید شکر از نسل بنیانگذار مقاومت است، از رهبران موسس است. آقای شهید حمل سلاح به جنوب را آغاز کرد و به حدی رسید که ظرفیت فعلی را در زمینه‌های مختلف کیفی ایجاد کند.  شهید فؤاد شکر در همه نبرد‌های اساسی مقاومت در مقام رهبری و عمل شرکت کرد.»

سیدحسن نصرالله افزود: «شهید فواد شکر در جنگ ۳۳ روزه بسیار تاثیرگذار بود و ۳۳ روز حتی یک دقیقه هم اتاق فرماندهی جنگ را رها نکرد و شب و روز کنار فرماندهان مقاومت بود. پس از جنگ ۳۳ روزه در استحکام بخشیدن به قدرت مقاومت نقش بسیار موثری داشت، زیرا اهداف و خطرات دشمن را برای لبنان و مقدسات می‌دانست. در عملیات طوفان الاقصی نیز از ابتدا نقش داشت، او از روز اول رایزنی‌ها را شروع کرد و تا آخرین ساعات قبل از شهادتش در این‌باره فعال بود. خسارت بزرگی بر ما وارد شد، اما به هیچ عنوان سبب تزلزل، سستی، ضعف، تردید و توقف ما نمی‌شود و گواه آن عملیات گذشته و امروز بود.»

وی گفت: «در ارتباط با موضوع اصلی و نبرد کنونی ما که فلسطین و نوار غزه و کرانه باختری میدان مرکزی آنان به شمار می‌روند. طی روز‌ها و هفته‌های گذشته حوادثی رخ داد و تصمیماتی اتخاذ شد و شرایط دچار دگرگونی شد و سبب شد که فهم و بیان حقایق و بواطن او روشن شود. حقایقی که دولت جنایتکار و متوحش نتانیاهو در آن است. مثلاً دیروز وزیر امور دارایی نتانیاهو گفت کسی به ما اجازه نمی‌دهد که قتل ۲ میلیون نفر را با گرسنگی در غزه انجام دهیم این یعنی می‌توانند این کار کنند. به این معنا است که اسرای آنها در نزد مقاومت به آنها بازنگردند ۲ میلیون نفر را در نوار غزه به قتل می‌رسانند. »

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «کنست رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین مخالفت کرد. این پارلمان رژیم صهیونیستی است که مخالفت کرد، ممکن است اندکی از آنها نظر دیگری در این باره داشته باشند، اما تقریباً همه آنها اجماع نظر دارند که با تشکیل کشور فلسطینی مخالفت می‌کنند، کشوری که کاری به مرز‌های آنها نداشته باشند، این تحول بزرگی است. این تحول برای کسانی که در فلسطین یا در کشور‌های عربی و یا جهان اسلام و یا کسانی که به گفتگو‌ها و مذاکرات برای حل و فصل موضوع فلسطین دل بسته‌اند، این سخن سیلی‌ای به آنهایی است که به این مذاکرات دل بسته‌اند. »

وی اظهارکرد: «در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در نوار غزه و در ارتباط با توقف جنگ، نتانیاهو خواهان این امر نیست. هر پیشنهادی که به نتانیاهو می‌شود می‌گوید به شرطی که جنگ متوقف نشود. طرح کوچاندن فلسطینیان در هرمس و یا حتی دریا، آنها به مناطق حمله کنند و شمار زیادی از فلسطینیان را بکشند هیچ عبایی ندارند. این نه به علت اینکه متوحش هستند، به علت طرح‌های سیاسی است. اسرائیل در نوار غزه هم خواهان دولت فلسطین نیست، نتانیاهو خواهان این نیست، زیرا آنها را خطر اساسی برای اسرائیل می‌داند حتی اگر در جهان کشور فلسطین قبولانده شود، او (نتانیاهو) قبول نخواهد کرد.»

وی ادامه داد: «امریکا در ظاهر می‌گویند که از عملکرد نتانیاهو راضی نیست، امروز می‌دانید صد‌ها هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند. آمریکا حتی مانع از جنگ و کشتار کودکان و زنان نمی‌شود و هریس ادعا می‌کنند که جنگ متوقف شود. اما در اصل چنین کاری نمی‌کنند و موشک‌های یک تنی به اسرائیل می‌دهد.»

وی گفت: «در عملیات وعده صادق ایرانی چه کسی از اسرائیل دفاع کرد؟ فرانسه، انگلیس و .... بایدن به صراحتاً اعلام کرد اگر ما نبودیم اسرائیل از بین رفته بود. همین اسرائیل ترسو منتظر واکنش ایران و حزب‌الله و مقاومت است. او که مدعی قوی‌ترین ارتش دنیاست، منتظر سلاح از این و آن است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهارکرد: «زمانی که دشمن شهید هنیه را در تهران به شهادت رساند یک موفقیت برای اسرائیل بود، ما می‌گوییم که موفقیت بود، اما یک پیروزی در یک جنگ نبود امروز این اقدام رژیم صهیونیستی به شمار نمی‌رود، می‌کشید ما را، ما نیز می‌کشیم شما را. چنین کار‌ها نباید برجسته شود و نباید تمام شده قلمداد شود. نباید مانند برخی از رسانه‌های عربی بگویند که اسرائیل پیروز است و مقاومت شکست خورده است. برخی از رسانه‌های عربی از این موفقیت‌های اسرائیل جشن می‌گیرند، زیرا از نظر آنان اسرائیل باید از ابتدا پیروز شود. اسرائیل در شرایط بسیار دشواری است، خوده آنها این را می‌گویند به‌خصوص بعد از شهادت شهید هنیه و فواد شکر.»

سیدحسن نصرالله بیان داشت: «ارتش این رژیم در حال فروپاشی است، خسارات مالی و اقتصادی، مهاجرت از این کشور، بورس تل‌آویو به شدت تنزل یافت، گسل و گسست اجتماعی، حجم تلفات و از کار افتاده‌ها بسیار زیاد است و پس از شهادت این دو شهید چیزی تغییر نکرده است و اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند این راه ادامه دارد. بسیاری پس از شهادت فواد شکر به نتانیاهو گفته‌اند که تو ما را در کانال تاریک فرو کرده‌ای؛ بنابراین ما در نبردی هستیم که دارای افقی مشخص است. سید محسن و جوانان و فرماندهان دیگر واضح و مبرهن بود که این نبرد دارای آینده است و از همان سال ۲۰۰۰، جنگ ادامه داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. این جنگ براساس افق و امکانات دارای نقاط قوت است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «از موضع شراکت در مقاومت و خون، جان، دل، جنگ و آینده و از مقاومت در کرانه باختری و مردان مبارز و زنان نستوه، کسانی که پایداری استوره‌ای و تاریخی آنان را می‌ستاییم از آنها و از جبهه‌های یاری‌گر از عراق و لبنان و یمن که با وجود جانفشانی‌ها و شهادت‌هایی که داده‌اند می‌خواهیم که عملیات‌های خود را ادامه دهند و از کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که برخیزند و از موضع خود تجدید نظر کنند. ایران و سوریه موضع پایدار آنها پایدار است. ایران اعلام کرده بود که پس از کنسولگری عملیات خواهد کرد و امروز نیز پس از شهادت هنیه پاسخ خواهد داد. اما از ایران نمی‌خواهیم که وارد جنگ دائمی شود و از سوریه نیز خواسته نمی‌شود که به دلیل شرایط داخلی آن وارد جنگ طولانی شود. از سوریه و ایران چیزی که ما در مقاومت از آنها خواسته‌ایم حمایت مالی، نظامی، تسهیلاتی داشته باشند، با وجود اینکه این دو کشور تحت فشار تهدید‌ها و تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، اما از جبهه مقاومت حمایت می‌کنند.»