تاریخ : Mon 05 Aug 2024 - 20:17
کد خبر : 193787
سرویس خبری : جهان شهر

واکنش حماس به جنایت فجیع تل‌آویو علیه ۸۰ شهید

به پیکر شهدا هم رحم نکردند؛

واکنش حماس به جنایت فجیع تل‌آویو علیه ۸۰ شهید

رژیم اشغالگر امروز پیکر ۸۰ نفر شهید فلسطینی مدفون در خان یونس را تحویل جنبش حماس داده است.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، ارتش اشغالگر صهیونیستی از ماه‌ها پیش اجساد ۸۰ شهید فلسطینی خان‌یونس را ربوده و خانواده‌هایشان را از وداع با آن‌ها و برگزاری مراسم دفن محروم کرده بود. جنبش حماس با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی، امروز پیکرهای بیش از ۸۰ شهید فلسطینی را که به طور کامل تجزیه شده و غیر قابل شناسایی بودند به خانواده‌هایشان تحویل داد. جنبش حماس با توجه به تجزیه کامل این پیکرها تاکید کرد که این حجم از خشونت نشان دهنده خوی وحشی گری و جنایات بی سابقه این رژیم است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار، اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶۲۳ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب سه مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۴۰ نفر شهید و ۷۱ نفر دیگر مجروح شدند.

این رژیم برای تلافی حملات طوفان الاقصی، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.