تاریخ : Sun 04 Aug 2024 - 20:05
کد خبر : 193752
سرویس خبری : جهان شهر

در غزه، «به راحتی آب خوردن» معنا ندارد

نفوذ فاضلاب در آب آشامیدنی فلسطین؛

در غزه، «به راحتی آب خوردن» معنا ندارد

سخنگوی بیمارستان شهید کمال عدوان در شمال غزه، از وقوع فاجعه بزرگ برای کودکان غزه و افزایش آمار موارد مبتلا به بیماری‌های پوستی و فلج اطفال به خاطر نفوذ فاضلاب در آب های آشامیدنی ناشی از تخریب شبکه های آبرسانی از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت بهداشت باریکه غزه اعلام کرد که آزمایش‌ها نشان‌دهنده وجود ویروس فلج اطفال در فاضلاب‌های این باریکه در نتیجه تخریب زیرساخت‌ها از سوی رژیم صهیونیستی است و نسبت به یک فاجعه بهداشتی قریب‌الوقوع هشدار داد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که ازدحام شدید آوارگان، کمبود آب، آلودگی آن به فاضلاب، انباشت چندین تن زباله و جلوگیری از ورود مواد بهداشتی از سوی رژیم صهیونیستی، محیطی مناسب برای شیوع انواع بیماری‌های همه‌گیر به وجود آورده است.

خبرنگار العالم گزارش داد: «بخش اطفال بیمارستان شهید کمال عدوان از افزایش آمار موارد مبتلا به بیماری‌های پوستی و فلج اطفال خبر داده است.»

وسام السکنی سخنگوی بیمارستان شهید کمال عدوان در مصاحبه با شبکه العالم گفت: «وضعیت در شمال باریکه غزه فاجعه‌بار است و اگر سازمان بهداشت جهانی و کسانی که حقیقتا نگران شیوع بیماری‌های واگیردار و اپیدمی‌ها هستند مداخله نکنند، فاجعه بزرگی گریبان‌گیر کودکان غزه خواهد شد.»

السکنی افزود: «خطر این موضوع کمتر از خطر سوءتغذیه و گرسنگی تحمیل‌شده از سوی رژیم اشغالگر بر فلسطینیان غزه نیست. پخش زباله در خیابان‌ها، آلودگی فاضلاب و عدم اجازه واکسیناسیون از سوی اشغالگران از جمله مشکلاتی است که بر زندگی کودکان فلسطینی سایه انداخته است.»