تاریخ : Sun 04 Aug 2024 - 13:28
کد خبر : 193736
سرویس خبری : ورزش

ایوب؛ ستاره بازی دوستانه پرسپولیس

تیم گاریدو خطرناک در کناره‌ها و پرتعداد در حمله است؛

ایوب؛ ستاره بازی دوستانه پرسپولیس

گاریدو تاکید دارد تیمش در حملات کاملا پرتعداد باشد. از این رو نفرات خط هافبک و علی‌الخصوص وینگر‌ها این وظیفه را دارند که به دروازه حریفان نزدیک شده و حتی گلزنی کنند. در حقیقت در سیستم گاریدو بازیکنان زیادی باید وظیفه گلزنی را بر دوش بکشند و صرفا مهاجمان این وظیفه را نخواهند داشت.

فرهیختگان: شاگردان خوان گاریدو در راستای تمرینات آماده‌سازی خود طبق برنامه قبلی عصر روز جمعه در یک بازی دوستانه به مصاف الاهلی بحرین رفتند و موفق شدند این تیم را گلباران کنند. انتظار می‌رفت این بازی سخت‌تر از این باشد اما حریف بحرینی عملا مقابل سرخپوشان هیچ حرفی برای گفتن نداشت و خیلی کم توانست روی دروازه حریف ایرانی اش خطرساز شود. این در شرایطی بود که گاریدو برنامه‌ریزی کرده بود تیمش در ترکیه با حریفان به مراتب سرسخت‌تری مصاف داشته باشد تا بهتر بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

در واقع پرسپولیس در 4 بازی دوستانه اخیر‌ که انجام داده حتی دروازه‌اش به‌طور جدی هم تهدید نشده است و در چنین شرایطی باید گفت لازم است که این تیم در روزهای آتی حریفان سرسخت‌تری را برای انجام بازی تدارکاتی انتخاب کند. هر‌چند سرمربی اسپانیایی سرخپوشان خواسته بود که در اردوی ترکیه حداقل دو بازی سخت در برنامه‌های خود داشته باشند که البته حریف اول این تیم در اردوی خارج از کشور بسیار ضعیف نشان داد. ناگفته نماند که هنوز نام حریف و زمان بازی دوستانه دوم پرسپولیس در این اردو مشخص نشده است. شاگردان گاریدو بعد از بازی عصر روز جمعه، صبح روز شنبه را به استراحت پرداختند و در نوبت عصر تمرین کردند. 

ترکیب‌های هجومی گاریدو 
پرسپولیس در بازی‌های دوستانه‌ای که انجام داده سیستم‌های مختلفی را تست کرده است. از 1-3-2-4 گرفته تا 2-4-4، 2-5-3 و 3-3-4. در این میان به نظر می‌آید سیستم ایده آل گاریدو 2-4-4 و 3-3-4 باشد. چیزی که مشخص است سرمربی اسپانیایی پرسپولیس تفکر کاملا هجومی دارد و همه تاکیدش به شاگردان خود این است که با پرس شدید و از جلو حریف را تحت فشار گذاشته و سعی کنند توپ و میدان را کاملا در اختیار داشته باشند. در حقیقت گاریدو هم به مانند گل‌محمدی و اوسمار به بازی مالکانه و در اختیار داشتن حریف تاکید دارد. مساله قابل اشاره دیگر از سیستم مدنظر گاریدو این است که او تاکید دارد تیمش در حملات کاملا پرتعداد باشد.

از این رو نفرات خط هافبک و علی‌الخصوص وینگر‌ها این وظیفه را دارند که به دروازه حریفان نزدیک شده و حتی گلزنی کنند. در حقیقت در سیستم گاریدو بازیکنان زیادی باید وظیفه گلزنی را بر دوش بکشند و صرفا مهاجمان این وظیفه را نخواهند داشت. 

ایوب در حد یک ستاره
اگرچه بازی پرسپولیس و الاهلی را نمی‌توان بازی سختی برای سرخپوشان در نظر گرفت و تیم بحرینی حریف راحتی برای شاگردان گاریدو بود اما بدون شک بهترین بازیکن سرخپوشان در این مسابقه ایوب العملود بود. او اگرچه بازیکن تازه‌وارد تیمش است اما با همبازیان جدیدش هماهنگ نشان داد و بارها نیز از جناح راست حملات تیمش را تدارک دید. او بارها با پاس‌های تند و تیز و ارسال‌های دقیقش مهاجمان پرسپولیس را در موقعیت گلزنی قرارداد تا مورد تشویق نیمکت‌نشینان هم قرار بگیرد.

در واقع ایوب تا الان نشان داده که یک جانشین خوب برای دانیال اسماعیلی‌فر است و هواداران پرسپولیس خیلی زود جدایی این بازیکن تیم‌شان را فراموش خواهند کرد. هر‌چند باید دید در بازی‌های سنگین و سخت پرسپولیس هم گاریدو تا این حد به ایوب اجازه نفوذ را خواهد داد یا وظایف دفاعی او را بیشتر خواهد کرد. ناگفته نماند یعقوب براجعه نیز به همراه علیرضا بابایی، بازیکنان جوان و ذخیره پرسپولیس برای پست دفاع راست هستند که عملکرد آنها نیز در تمرینات و بازی‌های دوستانه خوب بوده است. با این تفاسیر بعید است پرسپولیس بخواهد سیامک نعمتی را برای تقویت این پست در بازار نقل و انتقالات تابستانی به خدمت بگیرد. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.