تاریخ : Sat 03 Aug 2024 - 23:34
کد خبر : 193721
سرویس خبری : جهان شهر

اسامی منتشرشده از جانشین هنیه کذب است

حماس:

اسامی منتشرشده از جانشین هنیه کذب است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اظهار کرد: اسامی منتشرشده از جانشین هنیه کذب است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: جلسات دفتر سیاسی و مجلس شورای جنبش از زمان ترور شهید اسماعیل هنیه در حال برگزاری‌ست.

متن کامل بیانیه حماس بدین شرح است:

از ساعات اولیه عملیات ترور ناحق و جنایتکارانه صهیونیستی که رئیس دفتر سیاسی جنبش، برادر فرمانده مجاهد شهید اسماعیل هنیه را هدف قرار داد، دفتر سیاسی جنبش حماس و هیئت شورای آن به جلسات فوری فراخوانده شدند که در آن معانی ایمانی و برادرانه حاکم بود. پس از بحث‌های عمیق که با مسئولیت‌پذیری بالایی همراه بود، توافق بر موارد زیر حاصل شد:

1- تأکید می‌شود که برادر فرمانده شهید اسماعیل هنیه نه تنها از شهدای جنبش حماس است، بلکه در زمره‌ی شهیدان ملت فلسطین، امت عربی و اسلامی و آزادگان و شرافتمندان جهان است و این واکنش و همبستگی گسترده در سراسر جهان به وضوح نشان‌دهنده این موضوع است.

2- ترور برادر مجاهد اسماعیل هنیه جز افزایش قدرت  جنبش حماس و مقاومت فلسطین بر ادامه راه و روش او، نتیجه‌ای نخواهد داشت و خون پاک و خالص او آتش مقاومت را شعله‌ورتر خواهد داد.

3- جنبش حماس با دارا بودن تشکیلات منسجم و شورای قوی‌ای که در وقایع و حوادث طی دهه‌های گذشته که شاهد شهادت تعداد زیادی از فرماندهانش بوده، خود را نشان داده است، سریعاً به انتخاب جایگزین‌های آنها طبق لوایح و مقررات جنبش اقدام کرده است. با شهادت شهید هنیه، رهبری جنبش اقدام به مشاوره گسترده‌ای در نهادهای رهبری و شورای خود برای انتخاب رئیس جدید جنبش کرده است.

4- به توده‌های ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی اطمینان می‌دهیم که نهادهای اجرایی جنبش و چارچوب‌های شورای آن به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و مکانیزم‌های مؤثر و عملی برای ادامه مسیر مقاومت در سخت‌ترین شرایط را دارا هستند و جنبش پس از پایان مشاوره‌های خود نتایج را اعلام خواهد کرد. تأکید می‌کنیم که آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره تعیین افراد مشخصی برای ریاست جنبش مطرح می‌شود، بی‌اساس است.