تاریخ : Fri 02 Aug 2024 - 15:47
کد خبر : 193672
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

تکه‌ای از بهشت در میدان امام خمینی (ره)

موکب مضیف الحسین(ع) به مدت ۱۴ شب برپا شده است؛

تکه‌ای از بهشت در میدان امام خمینی (ره)

موکب مضیف الحسین(ع) در میدان امام خمینی(ره) برپا شده است و قرار است تا پایان محرم گوشه‌ای از بهشت باشد.

فرهیختگان آنلاین: کلمه «بهشت» اولین چیزی است که نگاه‌ها را به خودش جلب می‌کند. بالای سر همه موکب‌ها، این کلمه درج شده است؛ این کلمه با هیئت الرضایی‌ها گره خورده و  گویی هر جایی از شهر بروند، بهشت را همراه خود می‌برند.
میدان امام خمینی (ره) این شب‌ها حال و هوای دیگری دارد، شمال میدان موکب‌هایی ساخته شده و هر شب برنامه دارند و به غیر از اطعام، غرفه‌ای برای بچه‌ها برپا شده که نقاشی می‌کشند و شعر می‌خوانند. بزرگترین غرفه هم برای این بچه‌ها است. وقتی از رضا هلالی می‌پرسیم، چرا این غرفه‌ی بزرگ برای بچه ها برپا شده، می‌گوید: «می‌خواستیم حال و هوای اربعین را زنده کنیم. تا مردم همان حس را درک کنند. حس با هم بودن و اتحاد. طبیعتا بچه‌ها هم در این موارد مهم هستند و وقتی به این مکان می‌آیند، سرگرم می‌شوند و راهی برای آشنایی آنها با حسین(ع) است.» 

پسری در حال ریختن چایی است، برای آن‌هایی که با ظاهر، دیگران را قضاوت می‌کنند، شاید این سوال پیش آید که این پسر با این تیپ و ظاهر در این مکان مذهبی  چه می‌کند؟ اما اینجا بهشت عاشقان امام حسین است و جا برای همه هست و وقتی می‌پرسیم اینجا چه می‌کنی؟ کمی مکث می‌کند و می‌گوید: «برای امام حسین(ع) حاضرم همه کار انجام دهم، حتی جارو کردن همین موکب‌ها و شستن استکان‌هایی که برای مردم چایی می‌ریزیم.» 

حدود یک کیلومتر موکب‌های هیئت‌الرضا برپا هستند و این خیابان و میدان تا پایان محرم، جایگاهی بهشتی یافته چون اینجا حب‌الحسین محور اتحاد و حضور آدم‌هاست. از جوانی که وقتی دیده اینجا می‌تواند کمک کند، هر شبش حضور در این موکب‌ها شده است تا خانمی افغانستانی که برای کاری به شهر تهران سفر کرده و برای کم شدن دلتنگی‌های عزاداری در وطن، خودش را به میدان امام خمینی(ره) رسانده است. تا پایان محرم قرار است میدان امام خمینی گوشه‌ای از بهشت باشد و یادآور اربعین و پیاده‌روی‌ای که تا چند روز دیگر شروع خواهد شد.