تاریخ : Wed 31 Jul 2024 - 15:39
کد خبر : 193596
سرویس خبری : اقتصاد

قطر به دنبال قانونی کردن استفاده از ارزدیجیتال

یک مقام رسمی خبر داد؛

قطر به دنبال قانونی کردن استفاده از ارزدیجیتال

یک مقام رسمی گفت: «چارچوب دارایی دیجیتال نشان دهنده نقطه عطفی در سفر ما به سمت تقویت نوآوری و رشد است.»

هومن جعفری؛ دبیر سرویس ارز دیجیتال: قطر در حال برداشتن گام‌هایی به سمت ایجاد یک چارچوب نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال است که نشان‌دهنده تغییر موضع تندرو قبلی خود در برابر ارزهای دیجیتال است. کشور ثروتمند خلیج فارس تجارت بیت کوین را در سال 2018 ممنوع کرد، اما تحولات اخیر نشان می دهد که با احتیاط در رویکرد خود تجدید نظر کرده است.

سال گذشته، تنظیم‌کننده‌های مالی قطر چارچوبی را برای تنظیم توکن‌های سرمایه‌گذاری با پشتیبانی دارایی‌های مشهود پیشنهاد کردند. سازمان تنظیم مقررات مرکز مالی قطر با هدف تقویت استراتژی اقتصاد دیجیتال قطر این چارچوب دارایی های دیجیتال را توسعه داد.

آنها به دنبال بازخورد صنعت برای اصلاح مقررات پیشنهادی، با قانون نهایی در سه ماهه چهارم 2024 بودند. مرکز مالی قطر همچنین آزمایشگاه دارایی های دیجیتال را برای تشویق نوآوری در بخش های دارایی مالی و دیجیتال ایجاد کرد.

ماها السعدی، رئیس بخش مقررات در مرکز مالی قطر، در اوایل سال جاری در مصاحبه ای با آنلاک مدیا گفت: «چارچوب دارایی دیجیتال نشان دهنده نقطه عطفی در حرکت ما به سمت تقویت نوآوری و رشد در چشم انداز مالی قطر است. این آزمایشگاه فضایی مشترک برای استارت آپ ها و محققان فراهم می کند تا راه حل های مربوط به دارایی های دیجیتال و بلاک چین را کشف کنند.»