تاریخ : Wed 31 Jul 2024 - 11:38
کد خبر : 193577
سرویس خبری : جهان شهر

واکنش‌های فعالان رسانه‌ای خارجی به ترور اسماعیل هنیه در تهران

«استعمار صهیونیستی سرنوشت خود را مهر و موم کرد»؛

واکنش‌های فعالان رسانه‌ای خارجی به ترور اسماعیل هنیه در تهران

ریچارد مدهرست، خبرنگار انگلیسی نوشت:  «ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل یک اقدام جنگی است. آمریکا و اسرائیل می‌خواهند منطقه را وارد درگیری کنند. اما هیچ کدام از این ترورها به موقعیت استراتژیک ضعیف اسرائیل کمک نمی‌کند. استعمار صهیونیستی سرنوشت خود را مهر و موم کرده است.»

برخی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خارجی به ترور اسماعیل هنیه در تهران واکنش نشان دادند.

نورا عرکات، استاد دانشگاه راتگِرز آمریکا: 
«انگار نسل‌کشی (مردم غزه) کافی نبود، اسرائیل حتی از خودش هم سبقت می‌گیرد. ترور در لبنان (بدون رضایت لبنان)، ترور اسماعیل هنیه در ایران (بدون رضایت ایران). یک حرکت بزرگ از میدان به سطوح بالا برای دفاع از حق تجاوز اسرائیل. همه فقط امروز افتاد.»

جکسون هینکل، فعال رسانه‌ای آمریکایی: 
«ابتدا صهیونیست‌ها نوه‌های اسماعیل هنیه رهبر حماس را کشتند؛ سپس فرزندانش را کشتند. بعد خود هنیه را کشتند. اسرائیل یک کشور تروریستی است.»

تامارا نصار، نویسنده نشریه انتفاضه: 
«اسرائیل خواهان جنگ تمام عیار است زیرا جامعه‌اش از درون خود را می‌خورد و برای حق تجاوز به اسرای فلسطینی مبارزه می‌کند. صهیونیسم، این پروژه شیطانی و رقت انگیز رو به پایان است.»

سارا عبدالله، خبرنگار سوریه‌ای: 
«اسرائیل اسماعیل هنیه، فرمانده مقاومت فلسطین را در تهران ترور کرد. این رژیم جنایتکار که به تازگی ۴ کشور را ظرف ۲۴ ساعت بمباران کرده، آتشی را شعله‌ور می‌کند که می‌تواند به یک جنگ جهانی فاجعه بار تبدیل شود.

رابرت اینلاکش، خبرنگار فلسطینی: 
«اسرائیل درهای جهنم را به روی خود باز می‌کند. پیام روشن است، ترور اسماعیل هنیه در تهران، پس از حمله به بیروت، اعلان جنگ منطقه‌ای است. یک دولت ضعیف و رقت انگیز ایالات متحده اجازه داده است که این اتفاق بیفتد.»

آنیا پارامپیل، خبرنگار نشریه گری‌زون: 
«اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله در بیروت و رهبر حماس را در تهران در مدت چند ساعت ترور کرد. در همین حال، اسرائیلی‌ها در خانه برای حق خود برای تجاوز به عنف شورش می‌کنند. این پروژه بیمار (اسرائیل) تا کی قرار است ادامه یابد؟ صادقانه.

ریچارد مدهرست، خبرنگار انگلیسی: 
«ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل یک اقدام جنگی است. آمریکا و اسرائیل می‌خواهند منطقه را وارد درگیری کنند. اما هیچ کدام از این ترورها به موقعیت استراتژیک ضعیف اسرائیل کمک نمی‌کند. استعمار صهیونیستی سرنوشت خود را مهر و موم کرده است.»