تاریخ : Tue 30 Jul 2024 - 18:04
کد خبر : 193555
سرویس خبری : اقتصاد

خنجر از پشت واشنگتن به بازار ارزهای دیجیتال

توسط دولت آمریکا انجام شد؛

خنجر از پشت واشنگتن به بازار ارزهای دیجیتال

دولت ایالات متحده بیش از ۲ میلیارد دلار بیت کوین توقیف شده مرتبط با بازار دارک وب جاده ابریشم را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرده است.

هومن جعفری؛ دبیر ارزدیجیتال: بر اساس داده‌های آرکام اینتلیجنس، دولت ایالات متحده بیش از ۲ میلیارد دلار بیت کوین توقیف شده مرتبط با بازار دارک وب جاده ابریشم را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرده است. این اقدام پس از  سخنرانی اخیر رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در بیت کوین 2024 در نشویل صورت گرفت. ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، قول داد که یک «ذخیره استراتژیک بیت‌کوین» ملی ایجاد کند و در صورت انتخاب شدن، فروش بیت‌کوین توقیف‌شده را متوقف کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد فروش بیت کوین منتقل شده اظهار نظری نکرده است. به گفته کوین ژکو، این کار سرمایه گذاران را به وحشت انداخت و باعث شد قیمت بیت کوین در عرض یک ساعت بیش از 2 درصد کاهش یابد. پس از اینکه بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به 70000 دلار رسید، پس از این اقدام به 66845 دلار سقوط کرد.

این انتقال واکنش هایی را در توییتر برانگیخت و مایک نووگراتز از گلکسی دیجیتال از زمان بندی این اتفاق انتقاد کرد: «انتقال بیت کوین جاده ابریشم دو روز پس از تعهد ترامپ مبنی بر عدم جابجایی آنها احمقانه است!»

از لحاظ تاریخی، دولت ایالات متحده بیت کوین ضبط شده از مجرمان را نگه می‌دارد و گاهی اوقات آن را به فروش می رساند. چنین حرکاتی اغلب بر بازار تأثیر می‌گذارد، همانطور که مشاهده شد که انتقال بیت کوین آلمان به صرافی ها در ماه گذشته باعث کاهش موقت قیمت شد. بیت کوین منتقل شده از جاده ابریشم، یک بازار سیاه آنلاین بدنام که توسط مقامات در سال 2014 مصادره شد.