تاریخ : Tue 30 Jul 2024 - 11:17
کد خبر : 193539
سرویس خبری : جهان شهر

حمایت از صهیونیسم فروش «مک دونالد» را کاهش داد

تاثیر جنایت در غزه؛

حمایت از صهیونیسم فروش «مک دونالد» را کاهش داد

مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی «مک دونالد» در پی حمایت از ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه اعلام کرد که میزان فروش و درآمد این شرکت کاهش یافته است.

به نقل از شبکه المیادین، جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بر کاهش جهانی میزان فروش و درآمد شرکت مک‌دونالد تاثیر گذاشته و از سال ۲۰۲۰ تاکنون این اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

بر اساس داده‌هایی که این شرکت منتشر کرده است، مجموعه رستوران‌های مک دونالد کاهش فروش جهانی سالیانه یک درصدی داشته است. بر اساس این گزارش، مجموع خالص درآمد مک دونالد نیز از ماه آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته در همین مدت کاهش ۱۲.۵درصدی داشته است.

این مجموعه اعلام کرد که تاثیر جنگ مستمر در خاورمیانه و فروش منفی در چین در کاهش جهانی نسبت فروش و واردات مک دونالد تاثیر داشته است. مک دونالد افزود: فروش در آمریکا کاهش ۰.۷ درصدی، در بخش بازارهای بین‌المللی کاهش ۱.۱ درصدی داشته و در بخش بازارهای بین‌المللی درحال توسعه کاهش ۱.۳ درصدی داشته است.

این کاهش فروش در سایه درخواست ها و کمپین های جهانی برای تحریم شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و در سایه جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه صورت گرفته است.

مک دونالد از زمانی که اعلام کرد وعده‌های غذایی مجانی به ارتش رژیم صهیونیستی می‌دهد با تحریم و اعتراضات گسترده مواجه شد. این مجموعه از ماه اکتبر تا دسامبر در افزایش فروش خود در خاورمیانه، چین و هند شکست خورد و میزان فروش بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی بازارهای جهانی بود.

در این راستا، بسیاری از شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی به دلیل داشتن روابط مالی با این رژیم با کاهش میزان فروش و سوددهی مواجه شدند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۹ هزار و ۳۶۳ نفر و شمار زخمی ها به ۹۰ هزار و ۹۲۳ نفر رسیده است.