تاریخ : Mon 29 Jul 2024 - 16:03
کد خبر : 193512
سرویس خبری : اقتصاد

السالوادور و شکست تحریم تجاری روسیه با بیت کوین

روزنامه «ایزوستیا» خبر داد؛

السالوادور و شکست تحریم تجاری روسیه با بیت کوین

السالوادور پیشنهاد استفاده از رمزارز برای تجارت با روسیه را برای عبور از محدودیت های مالی تحمیل شده توسط تحریم‌ها ارائه کرده است.

هومن جعفری، دبیر ارز دیجیتال: به گفته یکی از مقامات سفارت روسیه، السالوادور پیشنهاد استفاده از رمزارز برای تجارت با روسیه را برای عبور از محدودیت های مالی تحمیل شده توسط تحریم‌ها ارائه کرده است.
الکساندر ایلیوخین، دبیر اول سفارت روسیه در نیکاراگوئه و رئیس دفتر در السالوادور در مصاحبه با روزنامه دولتی روسیه «ایزوستیا» از این موضوع خبر داد که السالوادور پیشنهاد کرده است که ارزهای دیجیتال می توانند به عنوان یک راه حل برای دور زدن تحریم ها عمل کنند.
السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در سپتامبر 2021 پذیرفت، تصمیمی که توسط رئیس جمهور این کشور در کنفرانس بیت کوین 2021 در میامی اعلام شد. 
علی‌رغم این پیشنهاد، ایلیوخین یادآوری کرد که که پذیرش کریپتو برای تجارت فرامرزی در مرحله کنونی بعید است زیرا روسیه در اوایل سال 2021 کریپتو را به عنوان یک ارز قانونی ممنوع کرد. اگرچه روسیه پرداخت‌های ارز دیجیتال را ممنوع کرده است، تغییرات قانونی در پیش رو است. پارلمان روسیه اخیراً دو لایحه مربوط به رمزارز را به تصویب رساند که به طور بالقوه می تواند استفاده از دارایی های دیجیتال را برای تجارت بین المللی با شرکای اصلی مانند چین، هند، امارات و ترکیه مجاز کند.