تاریخ : Mon 29 Jul 2024 - 12:41
کد خبر : 193504
سرویس خبری : ورزش

وزیر پرسپولیسی سابق در لیست مدعیان وزارت ورزش

صالحی‌امیری قائل به رعایت پروتکل نیست؟!

وزیر پرسپولیسی سابق در لیست مدعیان وزارت ورزش

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر اسبق ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات که بارها به پرسپولیسی بودن خود اقرار کرده و خودش را طرفدار متعصب سرخ‌پوشان پایتخت می‌داند، به‌عنوان یکی از کاندیداهای تصدی وزارت ورزش‌وجوانان معرفی شده است.

فرهیختگان:  از صبح امروز در برخی محافل و گعده‌های رسانه‌ای، صحبت از ارسال نام نامزدهای تصدی وزارت ورزش‌وجوانان به دفتر رئیس شورای راهبری و رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان به میان آمده؛ نام‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کرده بودیم و حالا یک نام جدید و البته جنجالی به این لیست اضافه شده‌است.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر اسبق ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات که بارها به پرسپولیسی بودن خود اقرار کرده و خودش را طرفدار چندآتشه سرخ‌پوشان پایتخت می‌داند، به‌عنوان یکی از کاندیداهای تصدی وزارت ورزش‌وجوانان معرفی شده که قطعاً این اتفاق خالی از حاشیه و جنجال نیست؛ چرا که حمایت و هواداری علنی از یکی از تیم‌های پرطرفدار توسط وزیر احتمالی ورزش، محل اختلاف و بروز سوگیری‌های بسیاری می‌شود.

دومین فرد اما قابل پیش‌بینی است؛ سیدرضا صالحی‌امیری. رئیس سابق کمیته ملی المپیک و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی دوشادوش مسعود پزشکیان به‌عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد وی فعالیت داشت، رئیس و مسئول کارگروه تعیین وزیر ورزش دولت اوست اما برخلاف پروتکل اعلامی از سوی محمدجواد ظریف مبنی بر ممنوعیت حضور نام روسای کارگروه‌ها در لیست پیشنهادی وزرا، او قائل به رعایت این پروتکل نشان نداده‌است.

به‌نظر می‌رسد دوری از وزارت‌های اصلی و بازوان اقتصادی دولت باعث آن شده تا برخی همین وزارت ورزش و جوانان را هم فرصتی مغتنم بدانند و با تکیه بر لابی‌های سیاسی و سوابق غیرورزشی، ایده‌های خود را به دولت چهاردهم دیکته کنند. بدون‌تردید شواهد و قراین نشان‌گر آن هستند که به‌صرافت افتادن برای تصدی یک وزارت فارغ از اهمیت و نام آن، نتیجه‌ای جز اضمحلال ورزش در پی نخواهد داشت.