تاریخ : Sun 28 Jul 2024 - 12:44
کد خبر : 193449
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

فخیم‌زاده: هنرمندان را از بلاتکلیفی نجات دهید

در پیشنهاد به دولت چهاردهم؛

فخیم‌زاده: هنرمندان را از بلاتکلیفی نجات دهید

مهدی فخیم‌زاده در پیشنهاد به دولت چهاردهم بیان کرد: کار وزیر ارشاد نظارت است و دادن راهکارهایی برای حل مشکلات هنرمندان. درواقع ارتباط ما باید با رده‌های پایین‌تر از وزیر باشد تا به ما راهکار دهند که چگونه کار کنیم.

مهدی فخیم‌زاده، بازیگر:در یکی دو سال اخیر بیشترین مشکلی که فرهنگ و هنر داشته است مربوط به بلاتکلیفی مسئولان بوده و همچنان هم هست. معلوم نیست سیاست میان‌مدت یا بلندمدت برای سینما داشتند یا خیر. امیدوارم مسئول جدیدی که انتخاب می‌شود، راه‌حلی برای این بلاتکلیفی پیدا کند تا ما را هم از بلاتکلیفی درآورد. 
اینکه ما به‌صورت مستقیم با وزیر ارشاد تعامل داشته باشیم اصلا چیز مشهودی نیست. سال‌ها ما در این زمینه کار کردیم و در خیلی از دوره‌ها حتی یک جلسه با وزیر ارشاد نداشتیم. کار وزیر ارشاد نظارت است و دادن راهکارهایی برای حل مشکلات هنرمندان. درواقع ارتباط ما باید با رده‌های پایین‌تر از وزیر باشد تا به ما راهکار دهند که چگونه کار کنیم. بیشترین کاری که وزیر ارشاد باید بعد از ورودش به وزارتخانه انجام دهد، این است که گیر و گرفت‌های فرهنگی را از بین ببرد و انجام چنین کاری هم نیاز به تعامل مستقیم با ما ندارد به این دلیل که مشکلات ما واضح و مشخص است. برای مثال موضوع پروانه ساخت و کارکرد آن؛ این مشکل سال‌هاست که وجود دارد و باید حل شود. مشکلات دیگر هم به همین شکل کاملا مشخص و عیان است و لزوما نیازی به ارتباط و تعامل با هنرمندان نیست.