تاریخ : Sun 28 Jul 2024 - 12:43
کد خبر : 193448
سرویس خبری : اقتصاد

رای بیاورم، بیت کوین ذخیره خواهد شد!

ترامپ تایید کرد:

رای بیاورم، بیت کوین ذخیره خواهد شد!

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، در کنفرانس بیت کوین 2024 در ناسوهیل سخنرانی و ضمن تحسین صنعت کریپتو، برنامه خود برای ذخیره سازی ملی بیت کوین را  اعلام کرد.

هومن جعفری، دبیر سرویس ارز دیجیتال: در کنفرانس بیت کوین 2024 که 27 ژوئیه در نشویل به پایان رسید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یک سخنرانی کلیدی مورد انتظار را ایراد کرد که موضع بسیار مثبت او در مورد ارزهای دیجیتال را برجسته کرد.

ترامپ از این فرصت استفاده کرد تا بر حمایت خود از صنعت کریپتو تاکید کند و از مقررات زدایی حمایت کند. او موفق شد نظرات خود پیرامون چندین نکته کلیدی برای این صنعت را به راحتی بیان کند از جمله موضعش نسبت به موضوعاتی چون رئیس فعلی کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده، لایحه های بحت برانگیز SAB 121 و CBDCها، استیبل کوین ها و رویکرد دولت فعلی به ارزهای دیجیتال.

همانطور که حامیان کریپتو بسیار امیدوار بودند، رئیس جمهور سابق در واقع برنامه ای را برای ایجاد یک «ذخایر ملی استراتژیک بیت کوین» در ایالات متحده اعلام کرد، در صورتی که انتخاب شود: «سرمایه رمزنگاری سیاره».

ترامپ در ابتدای سخنرانی خود تاکید کرد که حمایتش از صنعت کریپتو با انگیزه پیشرفت ایالات متحده به عنوان رهبر جهانی در این بخش است و به مخاطبان بیت کوین 2024 قول داد که در صورت انتخاب شدن، ایالات متحده را به « پایتخت ارز دیجیتال جهان» تبدیل خواهد کرد.

«اگر ما از فناوری کریپتو و بیت کوین استقبال نکنیم، چین این کار را خواهد کرد، سایر کشورها بر آن مسلط خواهند شد... ما می خواهیم چین موفق باشد، اما باید موفق ترین باشیم.»

ترامپ همچنین در اشاره ای آشکار به ناامیدی صنعت کریپتو از رهبری فعلی در واشنگتن، اظهار داشت: «در روز اول، گری جنسلر را اخراج می کنم و رئیس جدیدی را برای کمیسیون اوراق بهادار منصوب می کنم. جنسلر، رئیس کنونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، که توسط رئیس جمهور بایدن منصوب شده است، یک سیاست مقررات منفی علیه رمزارزها را در مورد صنعت کریپتو دنبال کرده است.»

این در حالی است که روز گذشته، فایننشال تایمز گزارش داد که اعضای تیم کاملا هریس در تلاش برای «بهبود روابط» با نمایندگان ارشد شرکت های برجسته رمزنگاری ایالات متحده تماس گرفته اند و این نشان می دهد که آن‌ها از حمایت این شرکت ها از ترامپ و وعده های ارز دیجیتالی‌اش نگرانند.

ترامپ همچنین به قانون بانکداری مورد بحث و بحث‌برانگیز SAB 121 اشاره کرد که بانک‌های ایالات متحده را ملزم می‌کند که با سرمایه های رمزارزی متفاوت از سایر دارایی‌ها رفتار کنند. ترامپ گفت که «فوراً عملیات Choke Point 2.0 را تعطیل خواهد کرد.» اتفاقی که به شرکت ها و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قدرت ریسک بیشتری خواهد داد.

حمایت ترامپ از ارزهای دیجیتال می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر چشم‌انداز سیاسی تأثیر بگذارد و او را بر خلاف رهبری دموکرات‌ها به عنوان یکی از مدافعان کلیدی صنعت کریپتو تقویت کند. همانطور که CNBC گزارش داد، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری همچنین میزبان یک گردهمایی کمک مالی در نشویل بود، جایی که قیمت بلیط به 844600 دلار رسید. 

چرخش رمز ارزی ترامپ: از منتقد تا مدافع
دونالد ترامپ در سال های اخیر به طور قابل توجهی موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال تغییر داده است. در سال 2019، زمانی که ترامپ همچنان به عنوان رئیس جمهور خدمت می کرد، از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انتقاد کرد و اظهار داشت که او «طرفدار این صنعت نیست» و استدلال کرد که ارزش گذاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پایه و اساس درستی ندارد. او همچنین ابراز نگرانی کرد که دارایی های رمزنگاری غیرقانونی می تواند فعالیت های غیرقانونی را امکان پذیر کند.

تا سال 2021، انتقادات ترامپ تشدید شد. او بیت کوین را یک کلاهبرداری نامید و از دلار آمریکا به عنوان ارز غالب جهانی حمایت کرد. دولت او همچنین مقررات سخت گیرانه تری را در مورد ارزهای دیجیتال اجرا کرد.

با این حال، ترامپ از آن زمان به طور کامل موضع خود را تغییر داده است و به طور فعال به دنبال - و به وضوح - حمایت از بخش کریپتو است تا مواضع انتخاباتی کمپین خود را تقویت کند.

همانطور که ترامپ  در همایش بیت کوین 2024 به مخاطبان یادآوری کرد، او اولین نامزد ریاست جمهوری است که کمک های مالی را به صورت ارزهای دیجیتال دریافت می کند. کمپین او از ماه مه کمک های ارزهای دیجیتال را می پذیرد و از آن زمان تاکنون بیش از 4 میلیون دلار ارز دیجیتال جمع آوری کرده است.