تاریخ : Sun 28 Jul 2024 - 06:05
کد خبر : 193430
سرویس خبری : سیاست

برنامه هفتم مهم‌ترین محور تعامل دولت و مجلس

رئیس مجلس:

برنامه هفتم مهم‌ترین محور تعامل دولت و مجلس

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در گفت‌و‌گوی تفصیلی با رسانه KHAMENEI.IR مطرح کرد: شاخص‌های رهبر انقلاب برای کابینه، نظرات دولت و مجلس را به هم نزدیک میکند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با رسانه KHAMENEI.IR اظهار کرد: «این ویژگی وجود دارد که رئیس‌جمهور منتخب، چهار دوره در مجلس بودند و دوره‌ی پنجم را هم داشتند آغاز می‌کردند، خود ایشان هم در تهیّه و تنظیم برنامه‌ی هفتم دخیل بودند، مخصوصاً عضو کمیته‌ مربوط به بهداشت و درمان بودند. لذا، هم آشنایی نزدیک با مجلس دارند، هم سابقه‌ وزارت در دولت دارند، هم سابقه در تهیّه‌ برنامه. همه‌ این‌ها فرصت‌های مناسبی است که یک هماهنگی خوب بین دولت و مجلس ایجاد شود و برای این کار تعامل داشته باشند.»

وی در ادامه مطرح کرد: «حالا اینجا این سؤال پیش می‌آید که آیا واقعاً خود این به‌تنهایی کفایت می‌کند؟ من معتقدم این لازم است، ولی کافی نیست. لازم است ما اقدامات جدّی دیگری هم انجام بدهیم. نسبت به همین برنامه‌ باید یک فهم مشترکی ایجاد بشود؛ باید اولویّت‌بندی‌های این برنامه هم مدّ نظر قرار بگیرد.احتیاج به یک سری هماهنگی‌های دقیق بیشتر دیگری هم هست که با جلسات و نشست‌وبرخاست‌هایی که صورت می‌گیرد، این فراهم می‌شود.»