تاریخ : Fri 26 Jul 2024 - 19:35
کد خبر : 193374
سرویس خبری : سیاست

حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

طی چهار حمله انجام شد؛

حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

به گزارش المیادین، جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی در تازه‌ترین موج حملات علیه یمن، منطقه «الزبیر» در جزیره «کمران» در استان الحدیده را هدف قرار دادند.

طبق گزارش شبکه المسیره، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی طی چهار حمله جزیره «کمران» در الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار دادند.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن در واکنش به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، عرب و مدیترانه و با هدف نجات رژیم صهیونیستی از محاصره دریایی انجام می‌شود.

ارتش یمن از نوامبر ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است. ارتش یمن در حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه این عملیات را انجام می‌دهد.

در مقابل واشنگتن ائتلاف دریایی بین‌المللی را به ادعای حمایت از کشتی‌رانی در دریای سرخ و دریای عرب ایجاد کرد اما طبق گزارش رسانه‌ها، این ائتلاف عملا در مقابل حملات موشکی انصارالله یمن شکست خورده است.

مردم یمن در شهرهای مختلف این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین محکومیت حمله هوایی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.

تا به این لحظه اخباری از تلفات یا خسارات احتمالی این حملات گزارش نشده است.