تاریخ : Thu 25 Jul 2024 - 13:56
کد خبر : 193328
سرویس خبری : جهان شهر

وقتی مردم واشنگتن کاخ سفید را برای نتانیاهو ناامن کردند

خشم سخنگوی کاخ سفید از اعتراضات ضد صهونیستی؛

وقتی مردم واشنگتن کاخ سفید را برای نتانیاهو ناامن کردند

کاخ سفید رفتار معترضان در واشنگتن دی سی، جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره سخنرانی داشت، محکوم کرد و گفت : «تظاهرات علیه اسرائیل شرم‌آور است».

شب گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی به امید تقویت حمایت کاخ سفید از اقدامات نظامی این رژیم در غزه در کنگره آمریکا سخنرانی کرد که با موج اعتراضات مردم آمریکا روبرو شد.گروه‌هایی از معترضان با پلیس خارج از ساختمان کنگره درگیر شدند. عده‌ای دیگر گرافیتی‌های طرفدار حماس را در بیرون ایستگاه اتحادیه واشنگتن روی دیوار کشیده و پرچم آمریکا و مجسمه نتانیاهو را آتش زدند.

گروه‌های معترض یهودی نیز در این مراسم حضور داشتند که تابلوهایی با شعارهایی از جمله «ضد اسرائیل ضد یهود نیست» حمل می‌کردند.

 اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در خصوص این اعتراضات مردمی گفت: «همذات پنداری با سازمان‌هایی مانند حماس، آتش زدن پرچم آمریکا، یا برداشتن اجباری پرچم آمریکا و جایگزین کردن آن با پرچم دیگر، شرم‌آور است».

دیروز یکی از معترضان حاضر در اطراف ساختمان کنگره گفت: به عنوان شهروندان آمریکایی باید بدانیم که این (جنایات اسرائیل) بدون دلارهای ما مالیات‌دهندگان که در قالب چند تُن سلاح به اسرائیل فرستاده می‌شود و مردان، زنان و کودکان در غزه را سلاخی می‌کند، قابل انجام نیست.

در جریان این اعتراضات، در چند مورد پلیس با معترضان درگیر شد و از اسپری فلفل علیه آن‌ها استفاده و دست‌کم ۲۳ نفر را در سراسر پایتخت ایالات متحده بازداشت کرد. در جریان این اعتراضات همچنین معترضان مجسمهٔ نتانیاهو و پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را نزدیک ساختمان کنگره ایالات متحده آتش زدند.

گفتنی است شمار زیادی از قانونگذاران آمریکایی به ویژه نمایندگان دموکرات هم این سخنرانی را تحریم کردند و بخشی از حضار هم با نتانیاهو حین سخنرانی همراهی نکردند.