تاریخ : Wed 24 Jul 2024 - 23:26
کد خبر : 193314
سرویس خبری : جهان شهر

نتانیاهو: اسرائیل سقوط کند، آمریکا کشور بعدی است

همزمان با تجمع حامیان فلسطین در اطراف کنگره؛

نتانیاهو: اسرائیل سقوط کند، آمریکا کشور بعدی است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنانی با تکرار لفاظی ها علیه جمهوری اسلامی ایران در کنگره آمریکا اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل باید کنار هم بایستند و در این صورت ما پیروز می شویم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل روز چهارشنبه به وقت محلی در کنگره آمریکا با تکرار لفاظی های ضد ایرانی مدعی شد: «در خاورمیانه، محور تروریسم ایران در حال مقابله با اسرائیل، آمریکا و دوستان عربی ما است.»

 وی خاطر نشان کرد که این چهارمین سخنرانی او در کنگره آمریکاست. نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد:« ایران اعتراض های ضد اسرائیلی در آمریکا را تامین می کند.»

نخست‌وزیر اسرائیل با استناد به ادعاهای مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران در حال تامین مالی تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است و تصریح کرد: «ما اخیرا از مدیر اطلاعات ملی آمریکا شنیدیم که ایران در حال تأمین مالی و تقویت تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است. آنها می‌خواهند آمریکا را به هم بریزند. این معترضان پرچم آمریکا را حتی در روز ۴ جولای آتش زدند.»

نتانیاهو که از اعتراض ها در آمریکا به کشتار خود در غزه عصبانی است، خطاب به به معترضان حامی فلسطین گفت: «آنها باید از خودشان شرمسار باشند. در کمال ناباوری، بسیاری از معترضان ضد اسرائیلی انتخاب کرده‌اند در کنار شیطان بایستند. آنها در کنار حماس ایستاده‌اند. آنها در کنار قاتلان و متجاوزان می‌ایستند. این معترضان در کنار آنها ایستاده‌اند. »

نخست وزیر اسرائیل گفت: «برای این معترضان یک پیام دارم، شما به طور رسمی به احمق‌های مفیدی برای ایران تبدیل شده‌اید. برخی  معترضان نشان‌هایی حمل می‌کنند که روی آن نوشته شده است از بحر تا نهر. اما اصلا نمی‌دانند که درباره کدام بحر یا نهر صحبت می‌کنند. نه تنها از جغرافیا بلکه از تاریخ هم سر در نمی‌آورند.»


 شعار «جنایتکار جنگی»

در حالی که بیش از ۸۰ نماینده دموکرات سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند اما رشیده طلیب با حضور در  کنگره به حضور «جنایتکار جنگی» اعتراض کرد.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شوند که رسانه‌های آمریکایی از تظاهرات گسترده نزدیک ساختمان کنگره  همزمان با سخنرانی او  گزارش می دهند.