تاریخ : Wed 24 Jul 2024 - 19:42
کد خبر : 193310
سرویس خبری : ورزش

بیرانوند و ترابی معافیت تحصیلی دارند

درباره شایعه جنجالی بزرگ امروز؛

بیرانوند و ترابی معافیت تحصیلی دارند

پس از اطلاعیه‌ی امروز فراجا، شایعه‌ی سرباز شدن علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی بین کاربران فضای مجازی مطرح شد.

فرهیختگان آنلاین: اطلاعیه صبح امروز سازمان وظیفه عمومی فراجا با کلی جنجال و حاشیه در فوتبال ایران همراه بود. ابتدا مهم‌ترین بخش این بخش‌نامه را بخوانید:

«کلیه مشمولانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند برابر تدابیر ستادکل نیروهای مسلح تعیین تکلیف شده و از یکم مردادماه 1403 برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.»

بلافاصله بعد از انتشار این خبر بود که شایعه سرباز شدن علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی مثل بمب در فضای رسانه‌ای و هواداری فوتبال ایران سروصدا به پا کرد. پرسپولیسی‌ها که از جدایی و نحوه رفتن این دو بازیکن به تراکتور ناراضی هستند، حالا که دیگر انها در تیمشان بازی نمی‌کنند خواهان سرباز شدن آنها شده‌اند و خواستار اجرای قانون شدند. تراکتوری‌ها هم طبیعتا قبل از به خدمت گرفتن این بازیکن وضعیت خدمت وظیفه آنها را بررسی کرده‌‌اند. اینکه ترابی و بیرانوند هنوز تکلیف سربازی خود را روشن نکرده‌اند یک حقیقت است ولی آنها دانشجو هستند و به خاطر معافیت تحصیلی توانسته‌اند بدون مشکل در این سالها فوتبال خود را بازی کنند. 

پس شایعه انتقال ترابی و بیرانوند به یک تیم نظامی دیگر از جمله ملوان یا فجرسپاسی، به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی درست نباشد. اینکه در آینده و بعد از پایان معافیت تحصیلی چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد را کسی نمی‌داند. منتهی الان جدا از فضای حاشیه‌ای به وجود آمده، نام آنها در بین بازیکنان ملی‌پوشی که سرباز شده‌اند برخلاف علی قلی‌زاده، مجید حسینی ،امید نورافکن، الله یار صیادمنش، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس و .... وجود ندارد.