تاریخ : Tue 23 Jul 2024 - 14:52
کد خبر : 193257
سرویس خبری : جهان شهر

مایکروسافت: اتحادیه اروپا مقصر بود

در پی بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات در جهان؛

مایکروسافت: اتحادیه اروپا مقصر بود

در پی بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات در جهان، شرکت مایکروسافت، اتحادیه اروپا را مقصر این اتفاق می‌داند.

روز جمعه در پی بروز یک نقص در به‌‌روزرسانی‌ یک شرکت آمریکایی امنیت سایبری، بیش از ۸.۵ میلیون دستگاه رایانه تحت سیستم عامل ویندوز تحت تاثیر قرار گرفتند و در نتیجه زرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات در جهان به وجود آمد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای بیان کرد: «توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۰۹ کمیسیون اروپا اصرار به تصویب آن داشت، به این معنی بود که این شرکت نمی‌تواند [در مواقع بحران] وارد عمل شده و تغییرات امنیتی شرکت‌های امنیت سایبری دیگر نظیر شرکت «کراود ‌استرایک» را مسدود کند. اختلال حادث‌شده به دلیل نقص در یک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری در بخش فالکون شرکت کراود استرایک ایجاد شده بود که هدف از طراحی آن جلوگیری از حملات سایبری بود. این بسته می‌تواند به تنظیمات بخش کلیدی یا هسته کامپیوترها دسترسی داشته باشد.»

این شرکت آمریکایی  اظهار کرد: «جایگزین داخلی مایکروسافت برای کارکرد مشابه ویندوز دیفندر نام دارد، اما توافقی که در سال ۲۰۰۹ بین مایکروسافت و کمیسیون اروپا منعقد شده است به چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیتی اجازه می‌دهد نرم‌افزار‌های خود را در چنین سطح حفاظت‌شده‌ای نصب کنند.»

سخنگوی مایکروسافت در گفتگو با نشریه وال استریت ژورنال گفت که این شرکت به دلیل توافق اتحادیه اروپا نمی‌تواند تغییری مشابه ایجاد کند.

مایکروسافت تأیید کرده است که بیش از ۸.۵ میلیون دستگاه ویندوز تحت تأثیر این نقص امنیتی قرار گرفتند. این شرکت با این حال گفته است این میزان کمتر از یک درصد از همه دستگاه‌هایی است که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

گزارش مرتبط روزنامه فرهیختگان را درمورد بزرگ‌ترین شکست تاریخ فناوری اطلاعات بخوانید.