تاریخ : Fri 19 Jul 2024 - 20:29
کد خبر : 193134
سرویس خبری : سیاست

اگر باهم باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم

پزشکیان در نشست رؤسای ستادهای اصولگرا؛

اگر باهم باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم

رئیس‌جمهور در نشست رؤسای ستادهای اصولگرا مطرح کرد: اگر باهم باشیم، حتی اگر برنامه ضعیف داشته باشیم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر برنامه قوی‌ای داشته باشیم اما باهم نباشیم متاسفانه نمی‌توانیم به اهداف‌مان برسیم.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در نشست با روسای ستادهای اصولگرا، با بیان اینکه حضور شما در اینجا لطف خداست، اظهار کرد: «در این مدت همه شما دست به دست هم دادید تا مردم پای صندوق بیایند. بنده بارها گفته‌ام؛ آمدنم به این جهت بود که نظام را در خطر می‌دیدم.»
رئیس جمهور منتخب افزود: «در دور دوم انتخابات مجلس تنها ۸ درصد حضور پیدا کردند و این مقدار مشارکت خیلی خطرناک بود و در صورتی که حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم اینگونه پیش می‌رفت، شرایط نامطلوبی حاکم و کل نظام زیرسوال می‌رفت.»

وی با تاکید بر بکارگیری افکار و سلایق مختلف گفت: «قرار بود طبق شاخصه‌ها کار را ادامه دهیم و کسانی که نسبت به آن اعتراض دارند؛ یکی از شاخصه‌ها را اضافه یا یکی را حذف کنند و اگر هم شاخص درست است طبق آن افراد را معرفی کنید. بنده به تمام افراد از جمله آقای قالیباف، رضایی و حتی جلیلی هم گفتم افرادتان را معرفی کنید. اگر معتقدید شاخصی ضعیف است شما شاخص دیگری بگویید تا اضافه کنیم. طبق این شاخص‌ها همه افراد را جمع می‌کنیم و از میان آن‌ها بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم، با این روش دستمان پر است.»

رئیس جمهور منتخب درباره برخی انتقادها  که «پزشکیان  برنامه‌ای برای دولت ندارند»، گفت: «بنده در انتخابات گفتم برنامه‌ام سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است و برخی‌ها در انتخابات به بنده گفتند شما برنامه ندارید، و تعریفی هم از برنامه نمی‌توانید ارائه دهید، اما قطعا بنده بهتر از آنان می‌دانم برنامه چیست. بنده دوره‌های مختلف در انگلستان، آمریکا، سوئیس و ...دیدم و مدیریت هم کردم، پس می‌دانم برنامه چیست اما شما چگونه خارج از سازمان برای درون سازمان برنامه می‌نوشتید؟ در کجای دنیا در خارج از یک سازمان برای داخل سازمان برنامه می‌نویسند و آیا اصلا چنین چیزی امکان پذیراست؟ حداقل یک رفرنس یا یک کتاب معرفی کنید و مدام هم این جمله را تکرار می‌کردند. طرف می‌گفت بنده طلا می‌دهم یا زمین می‌دهم، این در شرایطی است که ما قانون برنامه و بودجه داریم و طبق این قانون چنین چیزی امکان پذیر نیست بعد شما آن طلا یا زمین را از کجا می‌خواهید بدهید؟ چرا دروغ می‌گویید. اینکه اگر بنده رئیس جمهور شوم می‌توانم قانون را زیر پا بگذارم و حرف‌های خودم را عملی کنم، به نظر شما امکان پذیر است.»

پزشکیان در خصوص اینکه بدون پشتوانه وارد میدان انتخابات شد، گفت: «خدا خواست و بنده به عرصه انتخابات آمدم وگرنه هیچ پشتوانه مالی، حزبی و قوم و خویشی نداشتم. رقبا از ما بیشتر امکانات داشتند اما خدا خواست و ما آمدیم البته نظر مقام معظم رهبری و دستوراتی که می‌دادند در رابطه با کنترل صندوق‌ها قطعا تاثیرگذار بود.»

وی در پایان درباره‌ رابطه‌ی حق و اصلاحات گفت: «از ابتدا نیز گفتم که برای رسیدن به حق نمی‌توان بدون اصلاحات قدم برداشت. باید مسیر، نگاه و مهارتمان را عوض کنیم و یاد بگیریم که بتوانیم باهم کار کنیم. ما بلد نیستیم به صورت تیمی کار و همدیگر را تحمل کنیم و دائم یک جریان راه می‌اندازیم.»