تاریخ : Fri 19 Jul 2024 - 13:51
کد خبر : 193123
سرویس خبری : اقتصاد

چه خودروهایی را می‌توان وارد کرد؟

اعلام شرایط واردات خودروهای کارکرده؛

چه خودروهایی را می‌توان وارد کرد؟

بر اساس آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده سن خودروهای وارداتی باید بین ۳ تا ۵ سال باشد و شخص واردکننده تا ۵ سال حق واگذاری و فروش آن را ندارد.

متن آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده منتشر شد که بر اساس آن سن خودروها باید بین ۳ تا ۵ سال باشد و خودرو بدون ثبت سفارش اجازه ورود به گمرکات کشور را ندارد و در صورت وارد شدن مرجوع می‌شود. همچنین ترخیص خودرو منوط به ارائه گواهی اسقاط است و واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است.

خودروهای وارداتی باید ژاپنی، کره‌جنوبی یا ساخت کشورهایی اروپایی باشند و اشخاص حقیقی صرفاً به منظور استفاده شخصی و مشروط به عدم امکان واگذاری خودروی وارداتی تا ۵ سال می‌توانند از طریق ثبت آماری و با رعایت سایر ضوابط مقرر نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

گفتنی است؛ روز چهارشنبه، بیست‌وهفتم تیرماه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد؛ «واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بالا باشد و استانداردهای روز اروپا را داشته باشد برای همه ایرانیان آزاد شده است.» همچنین سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت نیز خبر داد که هر فرد دارای کد ملی می‌تواند خودروی مورد نظر خود را وارد منطقه گمرکی کند و پس از پرداخت حقوق گمرکی، آن را ترخیص کند.