تاریخ : Wed 17 Jul 2024 - 12:05
کد خبر : 193072
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

در ۵ روزی که فیلم‌های کمدی اکران نشد، سینما چقدر فروخت؟

جهش درام در فرصت غیبت کمدی‌ها؛

در ۵ روزی که فیلم‌های کمدی اکران نشد، سینما چقدر فروخت؟

در ۵ روزی که فیلم‌های کمدی اکران نشد، ۸۴ هزار قطعه بلیت به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان به فروش رسید که سهم «یادگار جنوب» و «مست عشق» صدرنشینان گیشه، حدود ۷۰ درصد است.

مصطفی قاسمیان؛ فرهیختگان: مطابق روند همه‌ساله که در دهه اول محرم تنها امکان نمایش فیلم‌های غیرکمدی وجود دارد، از چهارشنبه 20 تیر مصادف با چهارم محرم، با توقف موقت نمایش کمدی‌ها، سالن‌های سینما در اختیار آثار درام قرار گرفت و این روند تا غروب آفتاب ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) که سینماها تعطیل شد، ادامه داشت.

در ۵ روز اول این هفته سینمایی، ۸۴ هزار قطعه بلیت به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان به فروش رسید که سهم «یادگار جنوب» و «مست عشق» صدرنشینان گیشه، حدود ۷۰ درصد است.

در این ۵ روز، ۱۴ فیلم درامی که روی پرده سینما قرار داشتند، در مجموع ۴۶ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان بیشتر از مجموعه فیلم‌های درام در ۵ روز مشابه هفته قبل فروختند که افزایش بیش از ۱۲۰ درصدی را نسبت به زمان مشابه هفته قبل نشان می‌دهد؛ یعنی با غیبت محصولات کمدی روی پرده سینما، مجموعه آثار درام فروش ۲ برابری را تجربه کردند.

بیشترین رشد میان آثار بالانشین گیشه، متعلق به «بی‌بدن» است که ۱۱۷ درصد رشد فروش داشته و «روایت ناتمام سیما» تنها فیلمی به شمار می‌رود که نسبت به هفته قبل، کمتر فروخته. البته در این آمار، نباید تأثیر گیشه فیلم جدید «یادگار جنوب» را نادیده گرفت که هفته گذشته روی پرده نبود.

نکته جالب آن که در این ایام، تمام ظرفیت سینمای ایران به آثار غیرکمدی اختصاص پیدا نکرده؛ چراکه تعداد سانس‌های تشکیل‌شده سینما در کل کشور، نسبت به زمان مشابه هفته قبل، ۵۶ درصد کم شده. یعنی فروش فیلم‌های درام در حالی ۲ برابر شده که نیمی از ‌های نمایش به کلی برگزار نشده است. می‌توان حدس زد اگر سینماها در سانس‌های بیشتری فیلم نمایش می‌دادند، احتمالا آمار فروش محصولات غیرکمدی بهتر هم می‌شد.