تاریخ : Sat 13 Jul 2024 - 17:08
کد خبر : 192980
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

اگر باران کوثری ممنوع‌التصویر است چرا فیلم‌هایش اکران می‌شود؟

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی:

اگر باران کوثری ممنوع‌التصویر است چرا فیلم‌هایش اکران می‌شود؟

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به اظهارات جهانگیر کوثری درخصوص عدم اکران «رگ‌های آبی» و ممنوع‌التصویری باران کوثری، بیان کرد: آیا طی یکسال اخیر، دو فیلم از بازیگری که شما ممنوع‌التصویر خوانده‌اید، اکران نشده است؟

روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به ادعای ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الخروجی باران کوثری که باعث عدم اکران فیلم سینمایی «رگ‌های آبی» شده است گفت: «آیا طی یکسال اخیر، دو فیلم از بازیگری که شما ممنوع‌التصویر خوانده‌اید، اکران نشده است؟ فیلم «گیج‌گاه» در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ اکران شده و ۱۶۵ روز نیز به روی پرده سینماها بوده و به شهادت تهیه‌کننده و کارگردان این اثر بیشترین مساعدت برای بهتر دیده شدن آن صورت گرفته است. فیلم «عامه‌پسند» نیز با حضور این بازیگر در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ اکران و تا ۱۲۵ روز روی پرده بوده است.»

وی افزود: «پروانه نمایش فیلم رگ‌های آبی در دولت سیزدهم صادر شده است . آیا شما برای دریافت مجوز اکران اقدامی کرده‌اید؟ چنانکه اگر اقدام کرده‌اید بفرمایید چه زمانی بوده و به کدام مدیر مربوط مراجعه شده است؟ شورای صنفی که مسئول اکران فیلم‌هاست چرا از درخواست شما بی‌خبر است؟»

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی تاکید کرد: «باوجود حوادث سال ۱۴۰۱ و رفتارهای قانون‌شکنانه عوامل برخی فیلم‌ها‌، سازمان سینمایی با این استدلال که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود آثار آماده نمایش این افراد را به روی پرده فرستاده و با وجود حواشی و هجمه‌های فراوان از تصمیم خود عدول نکرده است و تا به امروز حتی یک فیلم بابت چنین امری متوقف نشده الا آنکه شخصی همانند شما برای اکران فیلم خود مراجعه نکرده باشد.»

پیش از این جهانگیر کوثری، تهیه‌کننده فیلم رگ‌های آبی درخصوص عدم اکران فیلمش گفته بود: «اینکه فیلم رگ‌های آبی هنوز اکران نشده هم دلیلش ممنوع‌التصوری باران است. باران کوثری امروز علاوه‌بر ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الپوستر و ممنوع‌الخروج هم هست و به همین دلیل شخصا فیلم را به جشنواره تورنتو بردم و آنجا فیلم را اکران کردیم. با وجود همه این محدودیت‌ها همین فیلم را هم در آینده اکران خواهیم کرد.»