تاریخ : Thu 11 Jul 2024 - 10:15
کد خبر : 192908
سرویس خبری : ورزش

زخم کاری به پرسپولیس

ستاره های سرخ پوش با تیم تبریزی توافق کردند؛

زخم کاری به پرسپولیس

باشگاه تراکتور تبریز رسما از خرید مهدی ترابی، وینگر سال‌های اخیر پرسپولیس که نقشی مهم در قهرمانی‌های این تیم در سال‌های اخیر داشت رونمایی کرد.

فرهیختگان: سرانجام اتفاقی که هواداران پرسپولیس نگرانش بودند شکل رسمی به خود گرفت و باشگاه تراکتور تبریز رسما از خرید مهدی ترابی، وینگر سال‌های اخیر پرسپولیس که نقشی مهم در قهرمانی‌های این تیم در سال‌های اخیر داشت رونمایی کرد. «فرهیختگان» روز 27 فروردین امسال از احتمال جدایی ترابی و اسماعیلی‌فر و پیشنهاد تراکتور به آنها خبر داده بود. از همان زمان مشخص بود که تیم تبریزی برای خرید چند ستاره تیم سرخپوش تهرانی خیز برداشته و حضور آنها در مراسم چهلم درگذشت همسر محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور چندان هم اتفاقی نیست. از همان زمان بارها هشدار داده شد که اگر پرسپولیس زودتر برای تمدید قرارداد ستاره‌هایش که در انتهای فصل بازیکن آزاد می‌شوند، اقدام نکند ممکن است درنهایت این بازیکنان را از دست بدهد اما مدیریت قرمزها اصرار داشت که این کار باید در انتهای فصل انجام شود.

درنهایت این اتفاق رخ نداد و با وجود اینکه رضا درویش چندین بار برای بازگشت آنها و انجام مذاکره زمان تعیین کرد اما درنهایت مشخص بود که این بازیکنان از مدت‌ها قبل با تیم تبریزی به توافق رسیده‌اند و بازگشتی در کار نیست. با این حال هواداران پرسپولیس همچنان امیدوار بودند که ستاره‌های تیم‌شان در چرخشی 180 درجه‌ای به تیم خود برگردند اما رونمایی دیروز تراکتور از ترابی نشان داد که دیگر بازگشتی در کار نیست و این بازیکن فصل بعد با پیراهن قرمز اما در تبریز به فوتبالش ادامه خواهد داد. پرسپولیس حالا در فاصله حدود یک ماه تا شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و البته با توجه به اینکه باید در نخستین دوره لیگ نخبگان برابر رقبای قدرتمند آسیایی به میدان برود نه‌تنها همچنان خریدی نداشته بلکه چند بازیکن تاثیرگذارش را نیز از دست داده یا در آستانه جدایی می‌بیند و این شرایط برای قهرمان لیگ که می‌خواهد در آسیا هم یکی از مدعیان جدی باشد اصلا مساعد نیست. 

مصاحبه غیرحرفه‌ای ترابی

ترابی دیروز در مصاحبه‌ای با تسنیم تلاش کرد تا برای هواداران پرسپولیس توضیح دهد که چرا این باشگاه را ترک کرده و راهی تبریز شده است اما حرف‌های او نه‌تنها نتوانست از ناراحتی آنها کم کند بلکه باعث شد تا هجمه‌های بیشتری علیه این بازیکن شکل بگیرد. او در بخشی از این مصاحبه درباره دلیل جدایی‌اش از این باشگاه گفت: «هیچ عامل خاصی وجود نداشت جز اینکه به لحاظ تاکتیکی و روحی نیاز داشتم که با دیدگاه ماندن در بهترین فرم فوتبالم، به صلاحدید کارشناسان دلسوزی که وجود دارند و ابعاد ورزشی و شخصیتی من را آنالیز می‌کنند، برای مدتی تغییر تیم بدهم. به‌هیچ‌وجه قبول ندارم که ریسک کردم. ریسک زمانی است که تغییر بنیادی در تصمیم یک فرد صورت بگیرد، درحالی‌که هر جای دنیا باشم یک پرسپولیسی هستم و در قلبم و دلم هیچ تغییری ایجاد نشده است. نه‌تنها تغییر بنیادی، حتی تغییر ظاهری هم در پرسپولیسی بودن مهدی ترابی ایجاد نشده است و از هواداران هم می‌خواهم که این را بپذیرند. به آنها قول می‌دهم که عدم حضورم در پرسپولیس فقط یک غیبت باشد که در بحث فنی ضرورت داشته و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. الان هم قرار است پیراهن تراکتور را بر تن کنم و قطعا برای موفقیت این تیم می‌جنگم و تا آخرین توانم تلاش می‌کنم.» این بازیکن ملی‌پوش درباره اینکه گفته می‌شود همان زمان حضور در مراسم ختم همسر زنوزی مشخص بود که راهی تراکتور می‌شود افزود: «این موضوع به‌هیچ‌وجه درست نیست و فقط شیطنت برخی همکاران دوست داشتنی شماست که گاهی اوقات شغل شریف خبرنگاری را با شغل شریف‌تر کارآگاه بودن اشتباه می‌گیرند. اینکه می‌گویند از سه ماه پیش حضورم در تراکتور قطعی شده بود به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.» 

اما یکی از عجیب‌ترین بخش‌های این مصاحبه به سوالی درباره نقش پول در این جابه‌جایی مربوط می‌شود که در کمال شگفتی ترابی این‌گونه پاسخ می‌دهد: «این حرف قبل از اینکه توهین به من باشد توهین به هواداران است. کوچک‌ترین عضو هوادار پرسپولیس تیمش را با بزرگ‌ترین خواسته‌ها عوض نمی‌کند، آن وقت بازیکن ممکن است عوض کند؟ کسی نمی‌تواند بگوید من برای پول به تراکتور رفتم، واقعا پول در مقابل عشق به پرسپولیس بی‌معنی است. هرکسی که بخواهد در ذهنش حتی به من برچسب بی‌وفایی به پرسپولیس را بزند، نه‌تنها من، بلکه هواداران هم حلالش نمی‌کنند.» در اینکه پیشنهاد مالی تراکتور بالاتر از پرسپولیس بود شکی نیست و مسلما کمتر هوادار پرسپولیس راضی به جدایی ترابی از این تیم بود. این بازیکن درحالی صحبت از این می‌کند که عشق به پرسپولیس برایش از پول بیشتر ارزش دارد که در شرایطی سخت و درحالی‌که قرمزها خود را برای حضور در لیگ نخبگان آماده می‌کنند، ترجیح داد این تیم را ترک کند. در چنین شرایطی کمتر هواداری فریب چنین حرف‌های عوام‌فریبانه‌ای را می‌‌خورد و به نظر می‌رسد ترابی با این مصاحبه تلاش کرده تا پل‌های پشت سر خود را خراب نکرده و راه را برای بازگشت به پرسپولیس در سال‌های آتی باز بگذارد. درحالی‌که به سختی می‌توان قبول کرد این جابه‌جایی از نظر فنی و حرفه‌ای می‌تواند تفاوت عمده‌ای برایش ایجاد کند.