تاریخ : Wed 10 Jul 2024 - 10:35
کد خبر : 192881
سرویس خبری : ورزش

مالک استقلال در اوج رقابت نقل و انتقالاتی کار نمی‌کند!

خواب تابستانی هلدینگ؛

مالک استقلال در اوج رقابت نقل و انتقالاتی کار نمی‌کند!

باشگاه استقلال هم بعد از واگذاری به هلدینگ خلیج‌فارس، مانند بسیاری از نهادهای دولتی دیگر در انتظار تغییرات بالادستی در بدنه مدیران هلدینگ به سر می‌برد و همین موضوع باعث شده مدیران هلدینگ خلیج‌فارس نیز در انتظار سرنوشت وضعیت خود، فعلا باشگاه استقلال را برای تقویت و تزریق مالی در این برهه زمانی در صف انتظار قرار بدهند. 

فرهیختگان: تمرینات پیش فصل تیم فوتبال استقلال برای استارت رسمی به‌منظور آماده‌سازی آبی‌ها برای حضور در فصل بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر درحالی از عصر روز گذشته در کمپ مرحوم حجازی زیرنظر کادرفنی این تیم آغاز شد که شرایط این تیم در فاصله 5 هفته مانده به آغاز رقابت‌های لیگ برتر امیدوار‌کننده گزارش نمی‌شود تا جایی که تعداد بازیکنان استقلال در تمرین روز گذشته برای یک تیم فوتسال هم کم بوده، چه برسد به اینکه در تمرین روز ابتدایی، استقلالی‌ها بخواهند در قالب یک تیم فوتبال کار خود را به‌صورت رسمی برای آغاز فصل جدید استارت بزنند، این در شرایطی است که در اولین روز از بزرگ‌ترهای این تیم هم خبری نبود!

در شماره‌های قبلی «فرهیختگان» به این موضوع اشاره کردیم که وضعیت استقلال برای بستن تیمی مقتدر و منسجم به‌منظور حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر تا حدی زیادی قفل شده و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هم روی این مساله بی‌تاثیر نبوده است.

در هر صورت به نظر می‌رسد باشگاه استقلال هم بعد از واگذاری به هلدینگ خلیج‌فارس، مانند بسیاری از نهادهای دولتی دیگر در انتظار تغییرات بالادستی در بدنه مدیران هلدینگ به سر می‌برد و همین موضوع باعث شده مدیران هلدینگ خلیج‌فارس نیز در انتظار سرنوشت وضعیت خود، فعلا باشگاه استقلال را برای تقویت و تزریق مالی در این برهه زمانی در صف انتظار قرار بدهند. 

این درحالی است که تمرینات استقلالی‌ها در روز گذشته با حضور نفراتی کمتر از تعداد انگشتان دو دست برگزار شده و درحالی‌که تا حدود 2 ماه دیگر این تیم باید در لیگ الیت آسیا در بالاترین سطح برگزاری رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا شرکت کند، بی‌سروسامانی استقلالی‌ها یک بار دیگر وضعیت این تیم را به مرز هشدار رسانده و علاوه‌بر کادرفنی، نگرانی و استرس هواداران این تیم را هم به‌همراه داشته است. 

به هر روی هواداران استقلال بعد از واگذاری این تیم به هلدینگ خلیج‌فارس این توقع را داشتند تا مشکلات سال‌های گذشته این تیم که بیشتر آنها ریشه در مشکلات اقتصادی داشته، سرانجام با ورود شرکت‌های متمول نفتی به پایان برسد تا این باشگاه بعد از حدود سه‌دهه دوباره بتواند به قدرت‌های آسیایی تنه بزند و امیدوار به پس‌گرفتن جایگاه خود در قاره کهن باشد.

این درصورتی است که وضعیت فعلی در واقعیت، با آن چیزی که استقلالی‌ها توقع دارند در برهه زمانی فعلی فاصله زیادی دارد و بی‌تفاوتی هلدینگ خلیج‌فارس در امور مرتبط با تقویت استقلال در پیش‌فصل باعث شده تا حد زیادی امور این تیم در این روزها با اختلال مواجه شود. 

در باشگاه استقلال فعلا شرایط مثل رقیب دیرینه این تیم در وضعیت هشدار قرار دارد و دست‌دست کردن‌های هلدینگ باعث شده نه‌تنها بدهی بازیکنان از سال‌های گذشته همچنان مورد بی‌توجهی برای تسویه‌حساب قرار گرفته باشد، بلکه در حساس‌ترین مقطع در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به‌منظور مذاکره با نفرات جدید برای تقویت تیم هم آهی در بساط نباشد.

حقیقت این است که در باشگاه استقلال فعلا همه چیز روی هواست و عجیب این که هنوز زمان زیادی از ادعاهای مدیران هلدینگ مبنی بر اینکه تیمی مدعی در آسیا را تدارک خواهند دید سپری نشده و حالا بر اساس آن وقتی پولی تزریق نمی شود، تمدیدی صورت نمی گیرد و بازیکن جدید دیگری بر اساس خواسته های نکونام جذب نمی شود، این گمان در ذهن هواداران ایجاد شده که ای کاش همان وضعیت قبلی حفظ شود؛ وعده و وعید در حد آسیا پیشکش!