تاریخ : Mon 08 Jul 2024 - 10:02
کد خبر : 192820
سرویس خبری : ورزش

چرا روند نقل و انتقالات استقلال کند شد؟

قفل انتخابات روی صندوق هلدینگ؛

چرا روند نقل و انتقالات استقلال کند شد؟

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب دولت جدید کار را برای هلدینگ خلیج‌فارس پیچیده کرده و آنها ظاهرا منتظر انتخاب کابینه جدید هستند تا مشخص شود چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود. در

مسعود خاموشی، خبرنگار: واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هواداران دو تیم در سال‌های اخیر بود و بسیاری منتظر بودند تا درنهایت مشخص شود تکلیف مالکیت سرخابی‌ها چه خواهد شد. خصوصی‌سازی این دو تیم آرزوی دیرینه اهالی فوتبال بود؛ چراکه پیش‌بینی می‌شد با این اتفاق حداقل شرایط دو باشگاه از نظر مالی و اقتصادی و همچنین ثبات مدیریتی بهتر شود.

اتفاقی که در طول این سال‌ها وعده آن داده شد اما هر بار به دلایلی این موضوع نیمه‌کاره رها شد. درنهایت مشکلاتی که بر سر اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و حضور آنها در رقابت‌های آسیایی ایجاد شد باعث شد تا تلاش‌ها برای واگذاری این دو باشگاه افزایش یافته و درنهایت این اتفاق در اوایل سال جاری رخ داد. در همان زمان که شایعاتی درباره خریداران احتمالی دو باشگاه مطرح بود صحبت از این بود که هر کدام از آنها به یک بانک یا یکی از زیرمجموعه‌های وزارت کار واگذار شوند.

حتی زمانی که صحبت از هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از خریداران مطرح شد طرفداران دو تیم علاقه و اصرار زیادی داشتند تا این مجموعه نفتی که سرمایه و بودجه زیادی در اختیار دارد به‌عنوان مالک تیم‌شان انتخاب شود تا به‌زعم آنها تیمی رویایی و پرستاره برای تیم‌شان ببندد. درنهایت قرعه به نام استقلال افتاد که این باشگاه پرطرفدار به این هلدینگ و پنج شرکت زیرمجموعه آن واگذار شود.

هواداران استقلال که پس از سه سال غیبت در رقابت‌های آسیایی مجوز حضور در لیگ نخبگان را به دست آورده بودند امیدوار شدند با کمک این مجموعه نفتی بتوانند تیمی بسازند که بتواند برابر رقبای قدرتمند خود عرض اندام کرده و حرفی برای گفتن داشته باشد. با توجه به عملکرد تیم‌های عربستانی، اماراتی و قطری در بازار نقل و انتقالات و خریدهای گرانقیمتی که این باشگاه‌ها داشتند این انتظار اصلا غیرمنطقی نبود که تیم هر چه زودتر برای حضور در فصل جدید استارت زده و تکلیف خریدها و تمدیدی‌ها مشخص شود. 

در اواخر فصل قبل بارها به این نکته اشاره شد که قرارداد حدود 12 بازیکن آبی‌ها در انتهای فصل به پایان می‌رسد و باشگاه باید هرچه زودتر فکری برای ادامه همکاری با نفراتی که مدنظرش است داشته باشد. با این حال این اتفاق با تاخیر زیاد و سرعت کم انجام شد و درحالی‌که قرار است امروز تمرینات تیم برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر آغاز شود هنوز مشخص نیست جواد نکونام چند بازیکن را در نخستین تمرین در اختیار خواهد داشت و باید با تیمی ناقص و تعداد نفرات کم کارش را استارت بزند. 

از سوی دیگر هلدینگ خلیج‌فارس نه‌تنها بودجه لازم برای خریدهای جدید را در اختیار باشگاه قرار نداده بلکه هنوز تکلیف تسویه‌حساب با بازیکنانی که در دو فصل اخیر از باشگاه طلبکار بوده‌اند مشخص نیست. این در حالیست که بانک شهر به عنوان مالک جدید پرسپولیس تمامی طلب بازیکنان این باشگاه را تسویه کرد تا یکی از وظایف اولیه خود را انجام داده باشد.

به نظر می‌رسد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب دولت جدید کار را برای هلدینگ خلیج‌فارس پیچیده کرده و آنها ظاهرا منتظر انتخاب کابینه جدید هستند تا مشخص شود چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود. در نتیجه فعلا همه چیز بین هلدینگ و باشگاه قفل شده تا اگر قرار است تیم مدیریتی جدید وارد هلدینگ خلیج‌فارس شود کارهای تخصیص بودجه و اعتبارات توسط آنها انجام شود.

اما مشکل بزرگ در این میان این است که استقلال باید هرچه زودتر برای فصل جدید استارت بزند و نمی‌تواند چندین هفته را با این وضعیت از دست بدهد.