تاریخ : Sun 07 Jul 2024 - 16:12
کد خبر : 192804
سرویس خبری : سیاست

ناوشکن «سهند» دچار حادثه شد

با اعلام روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس؛

ناوشکن «سهند» دچار حادثه شد

ناوشکن «سهند» نیروی دریایی ارتش در محدوده بندرعباس دچار سانحه شد.

فرهیختگان آنلاین: سلمان ضربی، مدیرعامل ایزوایکو با تائید خبر بروز سانحه برای ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش در محدوده بندرعباس گفت: «احتمال بروز اشکال در مخزن توازن کشتی یا نفوذ آب از محل شفت ناوچه در هنگام تعمیر موجب بروز این حادثه شده است. این حادثه که در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس در اسکله‌ی مجاور مجتمع ایزوایکو اتفاق افتاده است.»

همچنین روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس اعلام کرد که ناو «سهند» در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است. با توجه حجم تجهیزات پیشرفته مجتمع ایزوایکو و ابعاد ناوچه کشتی، امکان خارج سازی و تعمیرات آن میسر است. چنین حوادثی در هنگام تعمیرات کشتی‌ها در دنیا سابقه دارد. ۲ سال قبل نیز ناو جنگی «یو.اس.اس سالیوانز» نیروی دریایی آمریکا در یک اسکله غرق شد.

 طبق اعلام خبرگزاری صداوسیما، مجروحان سطحی این سانحه برای درمان به بیمارستان اعزام شدند.

«سهند» سومین ناوشکن کلاس موج است که توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده‌است. از سازه این کشتی در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ رونمایی شد؛ و در آذر ماه سال ۱۳۹۷ به آب انداخته شد. در ۱۷ تیر ۱۴۰۳ غرق شد. ناوشکن «سهند» پس از ۱۳۳ روز دریانوردی که در طی آن ۱۴۴ هزار کیلومتر پیموده شد و شرکت در تاریخ سوم مرداد ماه در رژه روز نیروی دریایی روسیه در بندر سنت پترزبورگ به ایران بازگشت. این سفر دریایی  طولانی‌ترین دریانوردی نظامی تاریخ ایران بود.