تاریخ : Sat 06 Jul 2024 - 11:07
کد خبر : 192758
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

«سه نقطه زندگی» به ارمنستان می‌رود

ساختۀ آرتین هارطون؛

«سه نقطه زندگی» به ارمنستان می‌رود

مستند ‌سه نقطه زندگی‌ ساخته آرتین هارطون پس از حضور در جشنواره‌ زردآلوی طلایی ارمنستان، برای حضور در جشنواره سینما حقیقت، فراخوان این رویداد سینمایی را تکمیل کرد.

فرهیختگان: یکم تیرماه سال ۱۴۰۲ بود که فرآیند تولید و تدوین مستند ‌سه نقطه زندگی‌ به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرتین هارطون کلید خورد. این مستند روایتی از داستان زندگی فرهاد خردمند، بازیگر نقش‌اول فیلم‌های «زندگی و دیگر هیچ» و «زیر درختان زیتون» ساخته ‌عباس کیارستمی‌ را به تصویر می‌کشد که مترجم کتاب‌های ایتالیایی «پدر وحشی پازولینی» و «نقاش سبک ابستره» نیز بوده است.

در‌واقع مستند ‌سه نقطه زندگی‌ ادای دینی است به عباس کیارستمی که تولید آن در روز تولد این هنرمند فقید ایران کلید خورده و درست یک‌سال بعد آماده نمایش شد. اثری که در ژانر فیلم بیوگرافی و به مدت ۶۲ دقیقه ساخته شده و در بخش غیر‌رقابتی جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان که در تاریخ ۱۷ الی ۲۴ تیرماه در شهر ایروان برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

گفتنی است؛ این مستند در هجدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت (سینما حقیقت ایران) نیز در تهران شرکت می‌کند. این رویداد فرهنگی آذرماه امسال به دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار خواهد شد.