تاریخ : Mon 01 Jul 2024 - 10:49
کد خبر : 192600
سرویس خبری : ورزش

برای خرید بازیکن باید نکونام حرف اول و آخر را بزند

میلاد میداوودی در گفت‌وگو با فرهیختگان:

برای خرید بازیکن باید نکونام حرف اول و آخر را بزند

شماره 10 اسبق استقلالی‌ها معتقد است؛ امسال باید همه شرایط برای موفقیت استقلال فراهم شود و برای خرید بازیکن باید نکونام حرف اول و آخر را بزند.

فرهیختگان: با شروع فصل نقل و انتقالات لیگ برتر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت بازیکنانی هستیم که بعضا حتی سابقه و تجربه چندانی نداشته و به واسطه یکی دو فصل درخشش در لیگ ایران رقم‌های بالا و چند ده میلیاردی را درخواست می‌کنند. این درحالی است که در تاریخ لیگ ایران شاید بعضا بازیکنانی درخشیده‌اند که به حق خود نرسیده و چه بسا این نفرات امروز بیشتر از هر زمانی حسرت بخورند که چرا در این برهه زمانی فوتبالیست نشده‌اند.

یکی از بازیکنانی که سال‌های حضورش در میدان به واسطه یک مصدومیت، یک‌شبه به پایان رسید میلاد میداوودی مهاجم اسبق و محبوب استقلالی‌هاست که در این خصوص و البته مسائل مرتبط دیگر با استقلال دقایقی با وی همکلام شدیم که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید. 

اوضاع و احوال فوتبال ایران را دنبال می‌کنی؟ از تحولات و اخباری که این روزها وجود دارد مطلع هستی؟
بله کم‌وبیش. البته نه همه خبرها چون یک‌سری از آنها ارزش خواندن ندارند. 

کدام خبرها ارزش خواندن ندارند؟ اینکه قیمت بازیکنان تا این اندازه بی‌رویه افزایش پیدا کرده یا فسادی که به تازگی ابعاد آن فاش شده است؟
هم این مساله و هم مسائل عجیب‌وغریب دیگری که به تازگی رو شده و باعث تاسف است. اینکه فکر کنیم این اتفاقات و فساد‌ها برای الان است و یک‌شبه رو شده، فکر نمی‌کنم چنین چیزی باشد بلکه قطعا سابقه چند ساله دارد و سال‌هاست این اتفاقات افتاده و تازه امروز رو شده است. اگر بخواهیم این‌طور فکر کنیم یک‌دفعه چنین اتفاقاتی می‌افتد و رسانه‌ای می‌شود، بعید می‌دانم چنین چیزی باشد. 

درباره افزایش قیمت بازیکنان هم صحبت کنیم. ارقام 30 و 40 میلیارد تومان بعضا برای بازیکنانی مطرح می‌شود که تازه یک سال است خودی نشان داده و اسم آنها در یک فصل اخیر تازه در دهان‌ها افتاده است. در چنین فضایی اگر شما هنوز فوتبال بازی می‌کردی چقدر ارزش قیمتی داشتی؟
بحث من مطرح نیست. در هر صورت هر سال مبالغ اضافه می‌شود اما اینکه بگوییم این رقم‌ها کم یا زیاد است، ما نمی‌توانیم در این مورد صحبت کنیم چون بازیکنان هم زحمت خود را می‌کشند. حالا بستگی دارد این رقم‌ها در چه شرایطی و برای چه بازیکنی پرداخت می‌شود. به هر صورت کارشناسانی که وجود دارند بهتر می‌توانند در این مورد نظر بدهند. با این حال زمان ما با اینکه خیلی هم دور نیست اصلا صحبت این رقم‌ها مطرح نبود و بازیکنی که با 300،  400 میلیون جابه‌جا می‌شد همه می‌گفتند چه خبر است که این رقم‌ها را به بازیکنان می‌دهید. اما الان به قول شما صحبت از 30 یا 40 میلیارد است و کک کسی هم نمی‌گزد. البته مسائل اقتصادی هم خیلی روی این رویکرد تاثیر دارد. شاید زمان ما یک پژو 206 را 11 تا 12 میلیون می‌خریدید اما الان باید بابت همان تا یک میلیارد هم پول بدهید. این یعنی اینکه نسبت به وضعیت اقتصادی کشور این مبالغ هم دارد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین نمی‌توان گفت بازیکن دارد پول زیادی می‌گیرد. هرچند بحث آنهایی که طاقچه بالا می‌گذارند جداست. 

به استقلال برسیم. وضعیت این تیم را چطور می‌بینید؟ نکونام به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد و باید این تیم خیلی سریع کارش را برای حضور در لیگ برتر و لیگ نخبگان آغاز کند. 
در هر صورت پارسال شرایطی پیش آمد که باعث شد استقلال قهرمانی را از دست بدهد اما از نظر من جواد نکونام و کادر فنی‌اش با وجود تمام موانع و مشکلاتی که وجود داشت تلاش خود را کردند. البته در وضعیتی این نتایج به دست آمد که شرایط زیاد خوبی بر این تیم حاکم نبود اما با همه این اوصاف امسال دیگر باید همه‌چیز فراهم باشد تا ان‌شاءالله بتوانند برای قهرمانی از همان اول بجنگند و شرایط خیلی خوبی را فراهم کنند. 

شنیده می‌شود مدیران این باشگاه بدون هماهنگی با کادر این تیم در حال جذب بازیکن خارجی هستند. 
از این موضوع زیاد مطلع نیستم؛ هرچند چیزهایی شنیدم اما قطعا جواد نکونام در لیستی که می‌دهد و بازیکنانی که جذب می‌کند باید خودش نظر اول و آخر را بدهد. اگر هم بازیکنی را جذب کرده‌اند یا اینکه هنوز قراردادی بسته نشده باید به نظرم با سرمربی تیم هماهنگ شود. امیدوارم در هر صورت اتفاقات خوبی بیفتد تا در پایان فصل نتیجه این اتفاقات و تعاملی که صورت می‌گیرد به قهرمانی ختم شود. به هر حال سال گذشته یک‌سری تنش‌ها و اختلافات بین مدیریت و کادر وجود داشت که امیدوارم امسال دیگر شاهد این تنش‌ها نباشیم تا تمام کسانی که دست‌اندرکار تیم هستند با آرامش بتوانند کار خود را انجام داده و تیم را به سمت موفقیت پیش ببرند.

متن کامل گفت‌وگوی محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش با میلاد میداوودی را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.