تاریخ : Tue 18 Jun 2024 - 18:20
کد خبر : 192202
سرویس خبری : سیاست

خطبه حق و انصاف

قسمت سیزدهم «صندوقچه انتخابات» منتشر شد؛

خطبه حق و انصاف

مهمترین و تاریخی‌ترین نمازجمعه به امامت رهبر انقلاب در روز 29 خرداد سال 88 و چند روز پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اقامه شد. انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 در روز جمعه انتخابات پایان یافت و روز شنبه پس از انتخابات آغازگر اتفاقاتی در کشور بود که حدود 8 ماه فضای سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی کشور را درگیر خود ساخت.

فرهیختگان:۲۹ خرداد ۸۸ روزی که ایران شاهد خطبه حق و انصاف بود. یک هفته پس از انتخابات اما همه چیز به خیر و خوشی تمام نشد؛ میرحسین موسوی در حالی که هنوز شمارش آرا ادامه داشت اعلام کرد او پیروز قطعی انتخابات است و در کنار او زمزمه‌هایی آمد که اگر میرحسین را به عنوان پیروز انتخابات معرفی نکردند حتما تقلب شده و بریزید تو خیابونا! در همین حال مرحوم هاشمی هم نامه‌ای بدون سلام و والسلام خطاب به رهبری نوشت و از اتفاقات گلایه کرد؛ برخی فکر می‌کردند که رای‌شان دزدیده شده و گوش کسی به اینکه ایران فقط تهران نیست بدهکار نبود و خلاصه سیاست از صندوق رای به کف خیابان آمده بود.

در چنین شرایطی رهبر انقلاب به نماز جمعه تهران آمد و خطبه خواند؛ خطبه‌ای سراسر حق و انصاف؛ هم از بدوبیراه‌هایی که به رئیس‌جمهور قانونی گفته شد بود، گلایه کرد و هم از آنچه ناروا در حق هاشمی و ناطق‌نوری رفته بود.

آیت‌الله خامنه‌ای با اینکه علنا گفت که در موضوعاتی نظرش به رئیس‌جمهور وقت نزدیک‌تر است اما جانب عدالت را رعایت کرد. امروز سالروز آن خطبه تاریخی است.

قسمت‌های قبلی صندوقچه انتخابات:

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم

قسمت هشتم