تاریخ : Sun 16 Jun 2024 - 16:47
کد خبر : 192160
سرویس خبری : سیاست

قالیباف: جبهه انقلاب قبل از ۸ تیر به یک نفر برسد

در برنامه «میزگرد سیاسی»؛

قالیباف: جبهه انقلاب قبل از ۸ تیر به یک نفر برسد

کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: به صحنه آمدم چون کشور در نقطه حساس است و احساس کردم آمادگی بیشتری نسبت به بقیه کاندیداها دارم.

محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد سیاسی»، با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: اگر با اعتماد مردم دولت چهاردهم را تشکیل دهم، سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی بسیار با اهمیت و رکن دولت خواهد بود؛ یعنی همه دستگاه‌های دولتی یک طرف و بحث سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی یک طرف است.

قالیباف عزت و مصلحت و حکمت را سه رکن مهم در حوزه سیاست خارجی دولت خود عنوان و اظهار کرد: معتقدم در عرصه‌های بین‌المللی موضوع ما «ایران و جانمایی ایران در روابط بین المللی» به خصوص در استراتژی های بخشی پنجگانه مهم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مدیریت قوی، آگاه، دارای کارنامه و برنامه، دارای شجاعت تصمیم‌گیری و تنظیم روابط و اتخاذ تصمیم نهایی مهم است که متاسفانه در دستگاه دیپلماسی این اتفاق نیفتاده است؛ توضیح می‌دهم و چقدر برنامه باز داریم و پرونده بسته داریم که گفت‌و‌گوها تبدیل به قرارداد شده، اما توان اجرا نداشتیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تقدیر الهی بود که شهید رئیسی از جمع ما خارج شد. اگر این مسیر را به پیش نرویم ریل پیشرفت متوقف و به دهه ۹۰ برگردیم.

وی افزود: من در دوراهی قرار گرفتم؛ من رئیس قوه بودم و با اقتدار و با رأی ۱۹۸ نماینده، رئیس شدم و قانون اساسی اختیار مطالبه گری داده اما وقتی دیدم دوستان به عرصه آمدند و می خواهند نمایندگی کنند، به صحنه آمدم چون کشور در نقطه حساس است و احساس کردم آمادگی بیشتری نسبت به بقیه دارم.

قالیباف با بیان اینکه ۴۵ سال زندگی شخصی نکردم گفت: بنده خودم را عرضه کرده و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کردم. آگاهم و تجربه و کارنامه حداقل نسبت به دیگر کاندیداهای در معرض دارم.

وی درباره امکان کناره‌گیری بعد از مناظرات گفت: دیروز با ستادها صحبت کردم و دو نکته را متذکر شدم، یکی رعایت اخلاق و اینکه جبهه انقلاب باید ملاک باشد؛ باید جبهه انقلاب قبل از ۸ تیر به یک نفر رسیده و این عقلانیت و گذشت و محبت در جبهه انقلاب است.

وی در واکنش به صحبت‌های یکی از کارشناسان درباره اولویت‌ها در انتخابات رئیس جمهور از نگاه رهبری گفت: شما بیانات رهبر انقلاب در ملاقات با مدال آوران عرصه علم را نگاه کنید؛ رهبری فرمود که به ملاک‌های انقلاب نزدیکتر باشند اما قبلش می‌فرمایند به کار آشنا و سابقه داشته و هم به ملاک ها توجه شود، یعنی لازم است کار بلد بوده و هم به ملاک‌های ایران و انقلاب وفادار باشد.

قالیباف بیان کرد: ادعا ندارم که در هر دو بهترین هستم چون نسبی است؛ بعد از دفاع مقدس همواره در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده و روحیه استکبارستیزی دارم.

وی ادامه داد: آقای حاجی زاده چند سال قبل مطرح کرد که فلانی در موضوع موشکی تحول و پایه اصلی را گذاشت. در دوره‌ای که شهید سلیمانی مسئول جبهه مقاومت بود، با ایشان همراه بوده و تلاش و مشورت داشتم که داخل کشور و دشمنان می دانند که نگاه انقلابی و در صحنه بودن کار من بوده و افتخار می‌کنم.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم اولویت ما در منطقه تقویت جبهه مقاومت است گفت: نگاه ما صرفا امنیتی نیست و تمام استراتژی های بخشی در حوزه توسعه و رشد اقتصادی است و نمونه ای از الگوی انقلاب اسلامی است.

گفتنی است؛ در این نشست کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه دبیر ستاد حقوق بشر ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به عنوان مشاوران قالیباف حاضر شدند. همچنین سیدمحمدکاظم سجاد پور، ابراهیم متقی و فوائد ایزدی در مقام کارشناسان سیاست خارجی در این برنامه حاضر شدند.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره رفع تضادهای ‌منطقه‌ای گفت: بهترین حالت این است که باید دنبال دوست و دشمن مشترک و منافع مشترک باشیم.

وی با بیان اینکه حال نخبگان خوب نیست، گفت: امروز در دانشگاه ها فقط ذهن افراد پر می شود و معلوم نیست که آن ها مهارت لازم دارند را دارند یا خیر؛ همین وضعیت در آموزش و پرورش هم است که در طول ۲۰ سال گذشته ۱۷ وزیر و سرپرست داشته، حال اینکه ما حتی بقالی را این طور اداره نمی کنیم.