تاریخ : Sat 15 Jun 2024 - 21:45
کد خبر : 192140
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

ارشاد؛ اولین شاکی «میزگرد فرهنگی»

پس لرزه‌های سوال حسین انتظامی؛

ارشاد؛ اولین شاکی «میزگرد فرهنگی»

وزارت ارشاد به‌خاطر سخنان حسین انتظامی در «میزگرد فرهنگی» به صداوسیما شکایت کرد. مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی نیز در برنامه «هفت» نسبت به اظهارات واکنش نشان داد.

فرهیختگان آنلاین: حسین انتظامی مدیر سابق سازمان سینمایی، روز پنجشنبه در «میزگرد فرهنگی» کاندیداهای ریاست جمهوری، به‌عنوان کارشناس صداوسیما خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: «خانواده فرهنگ و هنر از شرایط فعلی وزارت ارشاد راضی نیستند. چند شب قبل گفتید که بنای شما حفظ مدیران کنونی است. آیا شما وزیر ارشاد را نگه می‌دارید یا نه؟!»

این موضوع با واکنش‌های مختلفی رو به‌رو شد که یکی از آنها مربوط به مهدی سموعی مدیرکل روابط عمومی وزارت ارشاد بود. او در واکنش به حرف‌های انتظامی در  ایکس نوشت: «امشب نامه ای به هیات نظارت بر تبلیغات انتخابات تنظیم شد و نسبت به اتهامات متعدد و ناروایی که آقای حسین انتظامی در برنامه میزگرد فرهنگی ویژه انتخابات، به مدیریت فرهنگی دولت سیزدهم  وارد نمود، اعتراض کردم. لازم است ستاد انتخابات و صدا و سیما این جفا به اهالی فرهنگ و هنر و عملکرد روشن وزارت فرهنگ دولت سیزدهم را  با اقدامی مناسب جبران کند.»

روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی هم فرد دیگری بود که به این صحبت‌ها واکنش نشان داد. او ضمن گلایه از حسین انتظامی، مدیر سابق سازمان سینمایی گفت: «از یک کارشناس فرهنگی که قبلا به‌عنوان یک مسئول دولتی در سینما مشغول به کار بوده دعوت می‌کنند تا در برنامه‌ای با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به بحث و تبادل نظر بپردازد. اما من از ایشان به‌عنوان کسی که قبلا در این کار حضور داشته توقع رعایت انصاف را دارم. ما نباید از دایره انصاف خارج شویم. در این دوره هم کمدی و هم فیلم‌های اجتماعی رکورد فروش را زده‌اند و فیلمی مثل بی‌بدن در سینما ۵۰ میلیارد تومان و مست عشق بدون حرف و حدیت اکران شد و به روی پرده آمد. ما در حالی ریسک اکران مست عشق را قبول کردیم که کمتر دولتی در موقعیت مشابه چنین کاری را انجام می‌داد.»