تاریخ : Thu 13 Jun 2024 - 18:36
کد خبر : 192072
سرویس خبری : سیاست

زاکانی:  فرهنگ برای ما اولویت قطعی است

در برنامه «با مردم»؛

زاکانی: فرهنگ برای ما اولویت قطعی است

علیرضا زاکانی بیان کرد: فرهنگ برای ما اولویت قطعی است اما امروز اقتصاد فوریت دارد. توجه به ابعاد موضوع در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم» با تأکید بر اینکه کارنامه یک کاندیدا بسیار مهم است، اظهار داشت: تمام نامزدهای ریاست جمهوری باید عملکرد گذشته خود را بپذیرند و همه ما در مشکلات موجود کشور دخیلیم و باید نقش خود را بپذیریم و در برابر وعده هایی که به مردم برای آینده می دهیم، مسئولیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده به غیر از سایر تجربیاتی که دارم، تجربه 33 ماهه در مدیریت شهری تهران را پشت سر گذاشته‌ام و از گذشته تاکنون برای مبارزه با فساد از گردن کلفت‌ترین افراد شروع کرده‌ام.

زاکانی اظهار کرد: فرزند بنده در خارج از کشور در رشته‌ای تحصیل کرده که این رشته در داخل ایران نبوده و پس از فارغ التحصیلی به ایران برگشته و در حال فعالیت برای همین کشور است. وی با اشاره به اینکه موضوع جمعیت برای کشور یک مسئله حیاتی است، خاطرنشان کرد: جمعیت و فرزندآوری، اصلی است که باید زمینه آن را فراهم نمود و قانون جمعیت باید به صورت کامل اجرا شود.

زاکانی همچنین بیان کرد: مردم عزیز پای صندوق‌های رأی آمدن کافی نیست، بلکه باید بعد از انتخاب دولت، محور حل مشکلات کشور شوید.

زاکانی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد فوریت دارد و باید مشکلات کشور را حل کرد و این دو کاملا با یکدیگر سنخیت دارند، گفت: توجه به ابعاد موجود در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است برای اینکه بروکراسی و دیوان سالاری کشور را بشکنیم با توجه به قانون اساسی می توانیم حکومت ملی و محلی شکل دهیم شهرداری و شوراها را در بستر تکمیل و ادامه دولت ملی و پارلمانی در نظر بگیریم.

وی با بیان این نکته که باید تلاش مضاعفی را در جهت دولت شهید رئیسی در پیش بگیریم، یادآورشد: محور تحولات کشور مردم هستند. مردمسالاری دینی باید در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تجلی پیدا کند.