تاریخ : Tue 11 Jun 2024 - 14:29
کد خبر : 192008
سرویس خبری : سیاست

فاصلۀ پیروزی و شکست پزشکیان در توییتر ۲ روز بود!

ورق برای کاندیدای اصلاح‌طلبان برگشت؟

فاصلۀ پیروزی و شکست پزشکیان در توییتر ۲ روز بود!

هر چند نتایج یک مناظره نمی‌تواند شاخص کاملی برای نتیجه‌گیری باشد اما می‌توان دریافت که مسعود پزشکیان در اولین فرصت خود در براورده‌ ساختن انتظارات چندان موفق عمل نکرده است.

فرهیختگان آنلاین: پس از اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و مشخص شدن ترکیب نهایی کاندیداها، مسعود پزشکیان به‌عنوان گزینه واحد جبهه اصلاحات در اذهان عمومی معرفی شد. حتی در فضای مجازی نیز تحلیل‌هایی نظیر توانایی او در افزایش میزان مشارکت و کسب آرای خاکستری صندوق‌ها هم دیده می‌شد مبنی بر اینکه او می‌تواند پدیده کارزار پیش‌رو باشد و معادلات را بر هم بزند.

اما برخلاف همه اینها، با گذری به صفحه اجتماعی «ایکس»(توییتر سابق) و بررسی واکنش‌ها نسبت به اولین نطق انتخاباتی‌ او در شب گذشته، می‌توان دریافت که او در اولین فرصت خود در براورده‌ ساختن انتظارات چندان موفق عمل نکرده و فقدان ایده در جریان‌سازی، ضعف در بیان برنامه‌ها و کلی‌گویی او نسبت به مسائل مطرح شده برای مخاطبان محرز بوده و حتی تحلیلی نسبت به شرایط امروز کشور در بخش اقتصادی نداشته است که نشان می‌دهد جایگاه او هنوز هم برای جلب حمایت‌ اجتماعی متزلزل است.

هر چند نتایج یک مناظره نمی‌تواند شاخص کاملی برای نتیجه‌گیری در این موضوع باشد و باید منتظر کنش‌های انتخاباتی او در آینده هم بود، اما در صورت عدم‌تغییر این روند بعید نیست که پزشکیان سبد رای بدنه اصلاح‌طلب -که شاید همین حالا هم بخشی از آن را در اختیار نداشته باشد- را از دست بدهد و شکستی تلخ را تجربه کند.