تاریخ : Sun 09 Jun 2024 - 20:11
کد خبر : 191946
سرویس خبری : سیاست

مناظره تاریخی ۱۳ خرداد ۸۸

صندوقچه انتخابات؛

مناظره تاریخی ۱۳ خرداد ۸۸

در فاصله ۱۸ روزه تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در «فرهیختگان» به بازخوانی حواشی انتخابات دوره‌های گذشته پرداختیم و از مناظره 13 خرداد 88 بین احمدی‌نژاد و میرحسین شروع کردیم.

فرهیختگان: حالا که ۱۸ روز تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است برای اینکه متوجه باشیم چه روزهای حساس و تاریخی‌ای پیش‌رو داریم به حواشی انتخابات گذشته را بازخوانی کردیم.

 قدرت در ایران با رأی مردم جابجا می‌شود و انتخابات ریاست‌جمهوری مهم‌ترین و حساس‌ترین رجوع به آرای مردمی محسوب می‌شود. فیلم‌های انتخاباتی، مناظره‌های تاریخی و مواضع سابق کاندیداهای پیروز و شکست‌خورده انتخابات آینه‌ای از گذشته است که امروز ما را ساخته و اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، توجه به آن چیزهایی که پشت سر گذاشتیم یک اصل بدیهی عقلانی است.

 برای شروع سراغ مناظره تاریخی ۱۳ خرداد ۸۸ احمدی‌نژاد و میرحسین در انتخابات نفس‌گیر آن سال رفتیم. این مناظره نقطه عطف انتخابات ۸۸ بود و از لحاظ سیاسی-اجتماعی درس‌های بزرگی برای کشور داشت. شاید تغییر مدل مناظره‌ها از انتخابات ۹۲ که به صورت گروهی برگزار شد، اولین نتیجهٔ مناظره ۱۳ خرداد ۸۸ است.