تاریخ : Sat 08 Jun 2024 - 15:20
کد خبر : 191899
سرویس خبری : ورزش

از نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس چه خبر؟

از ماجرای قرارداد کاپیتان سرخابی‌ها تا شرایط مدافع گرجی؛

از نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس چه خبر؟

این روزها استقلال و پرسپولیس برای حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا فعالیت خود را در فصل نقل و انتقالات آغاز کرده‌اند.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و همچنین حضور پرقدرت در لیگ نخبگان آسیا که حدود 3 ماه دیگر آغاز می‌شود از همین حالا کار خود را برای بستن تیمی مقتدر و منسجم آغاز کرده است. بر همین اساس نیز طی روزهای اخیر به این موضوع اشاره کردیم که قرارداد 12 بازیکن استقلال (البته به همراه مهرداد محمدی) با این تیم به پایان رسیده و در‌صورتی‌که اقدام خاصی برای تمدید قرارداد با این دسته از افراد نشود مطمئنا در آینده نزدیک این تیم با چالش جدید و جدی دیگری مواجه خواهد شد. 

نکته قابل توجه اینکه در بین تمدیدی‌های استقلال نام چند بازیکن ملی‌پوش و مطرح از‌جمله اسامی بازیکنانی مانند حردانی، جلالی و چشمی دیده می‌شود که براساس شنیده‌های «فرهیختگان» گویا نام روزبه چشمی به‌عنوان اولین هدف مدنظر مدیران و کادرفنی این باشگاه قرار گرفته و قرار است به‌زودی در این زمینه مذاکرات لازم انجام شده تا طرفین هر چه سریع‌تر به توافق برسند. گفتنی است چشمی در فصل گذشته یکی از ارکان موفقیت‌های استقلال در میدان محسوب شده و به‌نوعی عصای دست نکونام در زمین مسابقه به‌شمار می‌رفت.

از سوی دیگر شنیده می‌شود مسئولان باشگاه پرسپولیس به این نتیجه رسیده‌اند که قرارداد گئورگی گولسیانی و وحید امیری را تمدید نکنند. این در حالی است که اوسمار در لیست خروجی 5 نفره‌ای که به باشگاه داد نام این دو بازیکن را در آن قرار نداده بود. در مورد گولسیانی گفتنی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس در تابستان گذشته هم تمایلی برای تمدید قرارداد با مدافع گرجستانی نداشتند و اعتقادشان این بود که مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان زوج خوبی برای خط دفاع تیم‌شان هستند و بازیکنانی مثل فرجی و نعمتی هم ذخیره‌های خوبی برای آنها خواهند بود که یحیی گل‌محمدی با این مساله مخالفت کرده و خواستار حفظ گولسیانی در تیمش شد.

تصمیمی که باعث شد پرسپولیس در طول فصل بعد از، از دست دادن پورعلی‌گنجی، گولسیانی را در اختیار داشته باشد. بازیکنی که به مانند دو فصل پیش این فصل هم نقش مهمی در قهرمانی تیمش داشت و گل قهرمانی سرخپوشان را نیز در بازی آخر به ثمر رساند. اما اینکه چرا مسئولان باشگاه پرسپولیس موافق حفظ او نیستند به‌خاطر قرارداد دلاری او است که وی را تبدیل به گران‌ترین بازیکن تیمش می‌کند. قرارداد فصل گذشته گولسیانی حدود 550 هزار دلار بود که این قرارداد برای فصل آینده طبیعتا با 25 درصد افزایش همراه خواهد بود. در همین راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند قرارداد سنگین گولسیانی می‌تواند تاثیر زیادی در پر شدن سقف قرارداد این باشگاه بگذارد. در‌حالی‌که اوسمار و یحیی نظرشان در مورد گولسیانی این بود که داشتن بازیکنی در این سطح خیلی بهتر از این است که سه بازیکن معمولی در پست او داشته باشند.

در مورد وحید امیری نیز مسئولان باشگاه نظرشان این است که او را از لیست بزرگسالان خود خارج کرده و علی علیپور را جایگزین کنند. مساله‌ای که اوسمار مخالف آن است، از این جهت که امیری جدا از توانایی‌های فنی، از نظر اخلاقی و تلاش در زمین مسابقه یک الگو برای همبازیانش است و مهم‌تر از آن در مواقع مختلفی توانسته حاشیه‌های رختکن تیمش را به‌عنوان یک لیدر و کاپیتان جمع کند. اگر قرار باشد اوسمار در پرسپولیس بماند که احتمالش خیلی کم است، او مخالف جدایی هر دو بازیکن تیمش است اما در‌صورت جدایی او شانس سرخپوش ماندن آنها تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.