تاریخ : Sat 08 Jun 2024 - 10:40
کد خبر : 191884
سرویس خبری : ورزش

اگر نکونام با ابزار، خوب بازی نکند خودم گردنش را می‌زنم

علی لطیفی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

اگر نکونام با ابزار، خوب بازی نکند خودم گردنش را می‌زنم

پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید؛ هر تیمی برای بازی زیبا نیاز به بازیکن خلاق دارد؛ مربی جادوگر نیست و برای موفقیت نیاز به ابزار دارد.

فرهیختگان: علی لطیفی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره حواشی روزهای اخیر این باشگاه و صحبت‌هایی که پیرامون نیمکت این تیم صورت گرفته است، گفت: «من هر حرفی می‌زنم فقط به خاطر استقلال است و به هیچ احدی فکر نمی‌کنم. صاحبان اصلی استقلال هواداران این تیم هستند. اینکه در‌حال‌حاضر جواد نکونام سرمربی است یا کس دیگری برای من مهم نیست.» 

لطیفی درباره شرایط استقلال با جواد نکونام گفت: «من بیشتر از هر کسی درباره نکونام نقد کردم؛ به‌خصوص نیم‌فصل اول که با خطیر درگیر بود. آن زمان هم گفتم بازنده این اختلافات استقلال و هوادارانش هستند و بعد هم شخص خطیر؛ چراکه هواداران پشت نکونام بوده و هستند. من نمی‌گویم چه کسی مقصر این دعوا بود و از جزئیات هم خبر ندارم اما هر چه بود گذشته است. اگر الان بخواهیم درباره بحث فنی صحبت کنیم من صراحتا می‌گویم منتقد نکونام و سبک بازی‌اش بودم اما باید ابزارش را بررسی کنیم. اگر این کار را انجام دهیم من خیلی رک می‌گویم من یا هر کس دیگری هم بود همان‌طوری بازی می‌کرد که استقلال نکونام بازی کرد.» 

لطیفی با انتقاد از کسانی که دائم از سبک بازی تدافعی نکونام انتقاد می‌کنند، گفت: «اگر استقلال در طول فصل درست به مانند بازی با پیکان در هفته آخر بازی می‌کرد و می‌باخت همان‌هایی که امروز نقد می‌کنند آن زمان می‌گفتند او باید اخراج می‌شد. در آن صورت حق هم داشتند اما الان نه. بالاترین سطح فوتبال دنیا را هم ببینید همین‌گونه است، یک تیم ممکن است ابزار لازم را نداشته باشد و مجبور شود به شکلی بازی کند که برخی دوست نداشته باشند. تیمی مثل منچستریونایتد در طول فصل در بسیاری از بازی‌ها موقعیت‌های گلزنی زیادی داشت اما حالا تن هاخ در آستانه اخراج است، چون تیمش بد نتیجه گرفت.» 

لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا او جزء موافقان ادامه همکاری استقلال با نکونام است یا خیر، گفت: «او سه ساله قرار دارد اما اگر صادقانه نگاه کنیم باور من این است که او باید بماند. وقتی جواد 15 الی 16‌ساله بود من در پاس بودم و ما خودمان او را به بزرگسالان آوردیم. یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین شرایطی که نکونام دارد این است که او به همراه پدر و خانواده‌اش واقعا استقلالی هستند. نمی‌گویم این ملاک مهمی است اما می‌گویم و می‌دانم که جواد با تمام وجود عاشق استقلال است.» 

لطیفی درباره کسانی که منتقد نکونام هستند، یادآور شد: «چند قشر هستند که نمی‌خواهند نکونام بماند. یک دسته آنهایی که با خودش مشکل دارند و در واقع ماجرا غرض‌ورزی شخصی است. دو، افرادی هستند که با استقلال مشکل دارند و سه، آن دسته که علی‌رغم بی‌مشکل بودن با استقلال و نکونام از روی احساس و ناآگاهی و بدون داشتن مستندات مخالفت می‌کنند. نکونام یک سرمایه برای استقلال است. مدیریت باید خودش را نشان داده و حمایت لازم را انجام دهد.» 

این چهره درباره مصاحبه وریا غفوری علیه جواد نکونام گفت: «من خطاب به همه، نه وریا می‌گویم اختلافات شخصی را کنار بگذاریم. من برای وریا احترام زیادی قائل هستم؛ هر چند ارتباط خاصی با هم نداریم، می‌دانم او آدم خوبی است اما شنیده‌ام که اختلافاتی میان این دو نفر وجود دارد. چیزی که من می‌بینم این است که خط و خط دهی‌هایی صورت می‌گیرد. پشت همه این خط دادن‌ها افرادی هستند که می‌خواهند نکونام را بزنند و با استقلال هم مشکل دارند و می‌خواهند خودشان بیایند. بحث من وریا غفوری نیست من فقط از او خواستم با احساسات تصمیم‌گیری و صحبت نکند. او واضح علت بد بودن نکونام برای مربیگری استقلال را بگوید؛ یعنی فنی صحبت کند.» 

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: «می‌دانم اگر نکونام برود دور باطلی که دشمنان به تیم ما تحمیل کرده‌اند، ادامه می‌یابد. این افراد می‌خواهند لطمه‌های گذشته را به تیم ما بزنند. متاسفانه بخشی از منتقدان ناآگاه هستند و برخی از دوست‌داران تیم هم اسیر احساسات شدند. تا زمانی که تیم شرایط مناسبی دارد و سرمربی تیم، هر کسی که می‌خواهد باشد، با توجه به شرایط، عملکرد خوبی دارد من به‌عنوان عضو کوچک باشگاه بزرگ استقلال پشت او هستم. من خبر دارم که نکونام 8 صبح می‌آید و تا 10 شب در کمپ است و تمرکزش را کاملا روی تیم قرار داده. من اگر بخواهم بی‌دلیل نقد کنم به خودم، استقلال و نکونام خیانت کردم. اگر تیم بد بازی کند سرمربی را می‌کوبم.» 

متن کامل گفت‌وگوی محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش با علی لطیفی را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.