تاریخ : Thu 06 Jun 2024 - 19:11
کد خبر : 191851
سرویس خبری : ورزش

امشب دو حریف داشتیم؛ یکی تیم هنگ‌کنگ و دیگری رطوبت بالای این کشور

امیر قلعه‌نویی:

امشب دو حریف داشتیم؛ یکی تیم هنگ‌کنگ و دیگری رطوبت بالای این کشور

امیر قلعه‌نویی درباره بازی با هنگ‌کنگ گفت: دیداری که در آن شش گل به ثمر برسد، حتما بازی زیبایی است. ما امشب دو حریف داشتیم. یک تیم خوب هنگ‌کنگ و دیگری رطوبت بالای این کشور.

فرهیختگان آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، با نتیجه ۴ بر ۲ میزبانش هنگ‌کنگ را شکست داد.

امیرقلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران پس از برد ایران مقابل هنگ‌کنگ گفت: ما چهار گل زدیم و موقعیت‌های دیگری هم برای گلزنی داشتیم اما در مجموع با توجه به حضور تعدادی بازیکن جوان که به تازگی به تیم ملی اضافه شده‌اند، من هم از عملکرد و کیفیت بازی و هم از نتیجه کسب شده رضایت دارم.

وی ادامه داد: فوتبال در آسیا به هم نزدیک شده و نتایج ثبت شده در جام ملت‌های آسیا هم این حرف را ثابت می‌کند. جام ملت‌ها نشان داده هر بازی می‌تواند برای تیم‌های آسیایی دشوار باشد و امروز شرایط آب و هوایی و همچنین شرایط هنگ کنگ کار را مشکل کرده بود.

قلعه‌نویی اظهار داشت: در فیلمی که دیدیم اعتقاد داریم گل دوم هنگ‌کنگ خطا بود اما در مجموع از میزبانی خوب هنگ‌کنگ تشکر می‌کنم. 

تیم ملی فوتبال ایران در حالی موفق به کسب پیروزی ۴ بر ۲ مقابل هنگ کنگ شد که مهدی طارمی توانست سه گل نخست ایران را به ثمر برساند و سردار آزمون گل چهارم را وارد دروازه تیم میزبان کرد. از این رو فیفا اقدام به انتخاب مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار گرفت.

سرمربی تیم با تبریک به طارمی برای به ثمر رساندن هت تریک در این بازی و در مجموع ۵۰ گل در بازی‌های ملی برای او در ادامه بازی‌های ملی آرزوی موفقیت کرد. پیش از این مسابقه غفور جهانی و سردار آزمون با ۳ گل بیشترین سهم را در گلزنی مقابل هنگ‌کنگ داشتند و حالا مهدی طارمی هم به جمع این بازیکنان پیوست.

مهدی طارمی درباره بازی مقابل هنگ‌کنگ گفت: با استراتژی هجومی و خلق موقعیت‌های زیاد هنگ کنگ را شکست دادیم. با احترام به تیم خوب هنگ‌کنگ که در برخی دقایق بازی مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد اما این تیم ایران بود که کنترل بازی را به خوبی به دست گرفت و موقعیتهای زیادی را ایجاد کرد.