تاریخ : Wed 05 Jun 2024 - 18:25
کد خبر : 191816
سرویس خبری : جهان شهر

فعال رسانه‌ای ایرانی در فرانسه بازداشت شد

به دلایل فعالیت‌های ضدصهیونیستی؛

فعال رسانه‌ای ایرانی در فرانسه بازداشت شد

بشیر بی آزار، مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما روز گذشته توسط پلیس این کشور احضار و بدون ذکر دلیل و توضیح بازداشت شد. دبیر ستاد حقوق بشر کشور این رفتار پلیس فرانسه را محکوم کرد.

بشیر بی آزار فعال رسانه‌ای و مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما که در فرانسه حضور داشته است روز گذشته توسط پلیس این کشور احضار شده و بدون ذکر دلیل و توضیح بازداشت شده است.

تاکنون دلیل بازداشت و محکومیت این فعال رسانه‌ای مشخص نشده اما به نظر می‌رسد به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی او در شبکه‌های مجازی این بازداشت رخ داده است. این فعال رسانه‌ای همچنین با انتشار مطالب مختلفی در فضای مجازی تلاش بر افشاگری علیه رسانه‌های صهیونیستی فارسی زبان نیز کرده است.

بشیر بی آزار در آخرین پست خود در فضای مجازی این‌گونه نوشته است: «هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا در نشستی در سازمان ملل، درباره تحریم‌های ایران، جنایات اسرائیل و بی خاصیتی سازمان ملل صحبت کنم! و جالب اینکه هر سخنرانی بیشتر علیه اسرائیل حرف میزد، بیشتر توسط حضار تشویق می‌شد! صهیونیست‌ها، هیچ گاه تا این حد تنها، منفور، شکست خورده و ذلیل نبوده اند!»

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر کشور و معاون بین‌الملل قوه قضائیه در واکنش به  به بازداشت «بشیر بی آزار» تبعه ایرانی که به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین در فرانسه بازداشت شده است در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «بازداشت یک تبعه ایرانی، توسط پلیس فرانسه به علت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رسوایی دیگری برای فرانسه در حوزه حقوق بشر است. روز گذشته، با همسر ایشان و مسؤولین وزارت امور خارجه صحبت کردم. در دفاع از هموطنان خود مصمم هستیم.‏ این تبعه ایرانی باید هرچه سریع‌تر آزاد شود.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پی انتشار خبر مربوط به دستگیری یک هموطن ایرانی توسط پلیس فرانسه، اظهار داشت: «وزارت امور خارجه در راستای مسئولیت ذاتی و اهتمام جدی خود نسبت به حمایت از اتباع ایرانی، بلافاصله پس از اطلاع، پیگیری و رعایت حقوق این شهروند و آزادی هر چه سریع تر وی را در پاریس و تهران در دستور کار خود قرار داده و پیگیری‌ها و اقدامات لازم تا حصول نتیجه مورد انتظار ادامه خواهد داشت.»