تاریخ : Wed 05 Jun 2024 - 16:59
کد خبر : 191814
سرویس خبری : ورزش

خداداد افشاریان بازداشت شد

در جریان مبارزه با فساد مالی در فوتبال؛

خداداد افشاریان بازداشت شد

خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در رابطه با پرونده باشگاه مس رفسنجان بازداشت شد.

 فرهیختگان: پس از بررسی پرونده مربوط به پرداخت رشوه از سوی باشگاه مس رفسنجان به برخی مدیران فوتبال، حالا خبر رسیده یکی از متهمان پرونده بازداشت شده است. در این رابطه شنبه هفته جاری ۵ متهم پرونده به دادگاه احضار شده و توضیحات خود را ارائه کرده‌اند. یک مقام آگاه با تایید این خبر اعلام کرد خداداد افشاریان در رابطه با این پرونده روانه زندان شده است.

از هفته گذشته هر روز ابعاد بیشتری از فساد مالی در باشگاه مس رفسنجان منتشر میشود. داستان این فساد مالی به زمانی برمیگردد که تیم مدیریتی باشگاه مس رفسنجان تغییر کرد، مدیران جدید متوجه بدهی ۲۲۰ میلیاردی می‌شوند و در ادامه بعد از بررسی اسناد مالی باشگاه مشخص می‌شود که برای بخش زیادی از هزینه‌هایی که انجام شده هیچ سند مالی وجود ندارد.

مدیران باشگاه مس اطلاعات کسب شده خود را با مدیران بالا دستی در شرکت ملی مس در میان می‌گذارند و این شرکت هم نسبت به احقاق حق خود اقدام حقوقی می‌کند. در ادامه با ورود نهادهای اطلاعاتی و بررسی تراکنش‌های مالی حساب باشگاه مس رفسنجان، مشخص می‌شود ارقام سنگینی از حساب این باشگاه به حساب سه صراف واریز شده است. در ادامه بعد از احضار صراف‌های مذکور، آن‌ها اعلام می‌کنند در قبال فروش ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو، ارقام مذکور به حسابشان واریز شده است.

نکته جالب در این میان است که مدیران جدید باشگاه هیچ سندی درباره نحوه هزینه کرد سکه‌ها و دلارها در باشگاه پیدا نمی‌کند. این یعنی هیچ سندی در باشگاه مس رفسنجان وجود نداشته که نشان دهد این سکه‌ها و ارزهای خریداری شده به چه اشخاصی داده شده است.

با احضار مدیران سابق باشگاه مس رفسجان، آنها مدعی می‌شوند که سکه‌ها و دلارها به در خواست سرمربی وقت تیمشان به افرادی که او تعیین کرده پرداخت شده اما سندی در این باره در باشگاه ثبت نشده است. در ادامه هم افرادی که نامشان از سوی مدیران سابق مس رفسجان مطرح شده، احضار می‌شوند تا توضیحات خود را مطرح کنند.

پیش از این نیز فرهیختگان در گزارش «تنبیهات سنگین بدون مصلحت‌اندیشی» با بررسی نمونه های مشابه از فساد مالی در باشگاه های خارجی به این سوال پاسخ داد که دنیای فوتبال چگونه با فسادهای مالی و پرداخت رشوه برخورد می‌کند؟