تاریخ : Tue 04 Jun 2024 - 15:29
کد خبر : 191780
سرویس خبری : ورزش

در آرزوی گرفتن یک ست از ژاپن!

تیم ملی ایران با نتیجه سه بر صفر شکست خورد؛

در آرزوی گرفتن یک ست از ژاپن!

تیم ملی والیبال ایران هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را با شکست سنگین مقابل ژاپن آغاز کرد.

تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه سه‌شنبه، پانزدهم خرداد به مصاف ژاپن میزبان هفته دوم رفت و با حساب سه بر صفر با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ شکست خورد.  

ترکیب تیم ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی 
سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب تیم ژاپن: آکاهیرو یامائوچی، یوکی ایشیکاوا، ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا و توموهیرو اوگاوا
سرمربی: فیلیپ بلین

ژاپن که پس از قطعی‌کردن صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس از راه قهرمانی در آسیا مقابل ایران، تیم اصلی‌اش را به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو نفرستاد؛ با ارائه یک بازی برنامه‌ریزی شده و نمایش سرتر، توانست رتبه خود را بهتر کرده و چشمکی به سکوی المپیک هم بزند.

در این سوی میدان اما نمایش متزلزل شاگردان موریس موتاپائز نشان می‌دهد که هیچ خبری از آن افق‌های روشن ادعایی نیست و تیمی که آخرین پیروزی‌اش به ۷ ماه قبل برمی‌گردد؛ امروز حتی توان دفاع از حیثیت خود در لیگ ملت‌ها را هم ندارد، چه برسد رؤیای ناباورانه صعود به المپیک!

تیم ملی والیبال کشورمان در فصل 2024 لیگ ملت‌ها و پیش از دیدار مقابل ژاپن به تیم‌های صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین نیز باخته بود. نماینده سرزمین آفتاب تابان نیز در هفته نخست لیگ ملت‌ها سه برد مقابل آرژانتین، کوبا و صربستان و هشت امتیاز به دست آورد و در جایگاه ششم جدول قرار گرفت. تنها شکست این تیم در هفته نخست برابر ایتالیا رقم خورد که هم‌اکنون صدرنشین جدول است.

گفتنی است؛ مردان والیبال ایران از ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۱۷ خرداد در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جهان می‌روند.