تاریخ : Wed 29 May 2024 - 16:02
کد خبر : 191596
سرویس خبری : ورزش

آقای محبوب مونیخی‌ها، سرمربی بارسا شد

با قراردادی دوساله؛

آقای محبوب مونیخی‌ها، سرمربی بارسا شد

هانسی فلیک با قراردادی دوساله به عنوان سرمربی جدید بارسلونا معرفی شد.

هانسی فلیک، سرمربی آلمانی سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، امروز به صورت رسمی قراردادش را با باشگاه بارسلونا امضا کرد و تا سال 2026 بر روی نیمکت کاتالان‌ها خواهد نشست.

گفته می‌شود دستمزد هانسی فلیک در سال اول حضورش در بارسلونا 3 میلیون یورو خواهد بود. هرچند که او آپشن‌های ارزشمندی در قراردادش دارد که در صورت فعال شدن می‌تواند مبلغ بیشتری هم دریافت کند. گفته می‌شود این مربی در صورتی که بارسلونا را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برساند، یک میلیون یورو پاداش دریافت می‌کند. همچنین اگر در لالیگا قهرمان شود، 750 هزار یوروی دیگر به قراردادش اضافه می‌شود و باشگاه بارسلونا موظف است این مبلغ را به او پرداخت کند.

همچنین گفته شده است که قرارداد این سرمربی 1+1 ساله است، یعنی در پایان فصل نخست اگر سران باشگاه از عملکرد او رضایت داشته باشند به صورت اتوماتیک قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید می‌شود.

فلیک اوت ۲۰۰۶ به دنبال استعفای یورگن کلینزمن راهی تیم ملی آلمان شد که یوآخیم لوو را به عنوان سرمربی و جانشین کلینزی برگزید بود. لو و فلیک آلمان را به فینال یورو ۲۰۰۸ رساندند، سال ۲۰۱۰ این تیم را به نیمه نهایی جام جهانی رساندند و در جام جهانی ۲۰۱۴ هم قهرمان شدند.

او در مدت یک و نیم سال حضورش روی نیمکت سرمربیگری بایرن مونیخ (2019 تا 2021) این تیم را به هفت عنوان قهرمانی مختلف رساند که از آن جمله می‌توان به یک قهرمانی در بوندس‌لیگا، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها اشاره کرد. همچنین تیم او در لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 2-8 بارسلونا را شکست داده بود.

در ادامه در پی اختلاف با سران باشگاه و همچنین دریافت پیشنهاد از فدراسیون فوتبال آلمان، بایرن را به مقصد تیم ملی آلمان ترک کرد؛اما برعکس نتایج قبلی هانسی فیلک در دوره مربیگری تیم ملی آلمان، عملکرد خوبی را ثبت نکرد؛ فلیک در ۲۵ بازی ۱۲ برد، 7 مساوی و 6 شکست را به ثبت رساند.