تاریخ : Wed 29 May 2024 - 01:31
کد خبر : 191570
سرویس خبری : نقد روز

همه چشم‌ها رو به رفح است

دنیا علیه خیمه‌سوز‌ها؛

همه چشم‌ها رو به رفح است

فاجعه سوختن شماری از فلسطینی‌ها در پی حمله روز گذشته اسرائیل به رفح، قلب همه مردم جهان را به درد آورد.

عطیه همتی، دبیرگروه نقد روز: لشکر اشقیا بازهم چادر مظلومان و بی‌پناهان جهان را آتش زد و تصویر آشنایی رقم زد که شیعیان بیش از 1400 سال است که بر آن گریه می‌کنند. رفح این بار با روضه سوزان خود تمام نگاه‌های مردم جهان را به خود جلب کرد و رژیم‌صهیونیستی نشان داد توان این را دارد که هر بار برگ تازه‌ای از جنایت‌های خود را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در پیش‌روی همه جهانیان به نمایش بگذارد. سوزاندن چادر آوارگان فلسطینی که در اردوگاه رفح پناه گرفته بودند خلاقیت تازه صهیونیست‌ها در جنایت‌های جنگی‌شان بود که به همه جهانیان مخابره شد. تصاویر دلخراش از پیکرهای سوخته غیرنظامیان و کودکان فلسطینی قلب همه مردم جهان را به درد آورد و حتی صدای اعتراض کسانی را که تاکنون نسبت به جنایات اسرائیل ساکت بودند، بلند کرد. نام «رفح» کلیدواژه اصلی تیتر همه رسانه‌های جهان است و در همین راستا پویش جهانی با نام «All eyes on rafah» به معنای «همه چشم‌ها رو به رفح است» در شبکه اجتماعی اینستاگرام به راه افتاده که در هر ساعت بر جمعیت میلیونی آن افزوده می‌شود و تا لحظه نوشتن این یادداشت بیش از 21 میلیون کاربر این شبکه به آن پیوسته‌اند تا حساب خود را در جنگ آخرالزمانی غزه از لشکر اشقیا جدا کنند و وجدان بیدار خود را به حد تصویری نشان دهند.
رسانه‌های وابسته به رژیم‌صهیونیستی برای توجیه این فاجعه انسانی و هلوکاستی، حمله به چادر غیرنظامیان و کودکان آواره فلسطینی را تنها راه رژیم‌صهیونیستی برای مبارزه با حماس مطرح کردند. پیش از این نیز تلویزیون فارسی‌زبان اینترنشنال که وابسته به رژیم‌صهیونیستی است برای توجیه حمله نظامی به رفح که با مخالفت همه دولت‌های بین‌المللی و حتی آمریکا همراه بود از نتانیاهو به‌عنوان یک دولتمرد شجاع تقدیر کرد و دولت‌های غربی مخالف را ترسو خواند. این رسانه در توجیه کشتار کودکان و غیرنظامیان گفت درست است این اتفاقات در غزه رخ می‌دهد اما به‌دلیل از بین بردن حماس، اسرائیل چاره‌ای ندارد و این حرکت نتانیاهو جلوی کشتار غیرنظامیان بیشتر در آینده را خواهد گرفت.
اما شهادت بیش از 37 هزار فلسطینی در 9 ماه گذشته، اجازه نخواهد داد رژیم‌صهیونیستی حتی هویت جعلی گذشته خود را بازیابی کند. به‌گونه‌ای که صدای بلند مظلومیت کودکان و غیرنظامیان فلسطینی توانسته ‌است مجامع بین‌المللی را وادار به پذیرش کشور مستقل فلسطینی کند و این مسیر قطعا ادامه خواهد داشت؛ چراکه خون پاک هر کودک فلسطینی مسیر آزادی و نجات سرزمین بیت‌المقدس را هموارتر خواهد کرد.