تاریخ : Tue 28 May 2024 - 11:13
کد خبر : 191547
سرویس خبری : سیاست

امیرحسین ثابتی:  «جلیلی» در دولت سایه، به رئیسی کمک کرد

در گفتگو با «فرهیختگان» مطرح شد؛

امیرحسین ثابتی: «جلیلی» در دولت سایه، به رئیسی کمک کرد

بعد از حادثه تلخی که برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد، برخی این گزاره را مطرح می‌کردند که احتمالا گزینه‌هایی از درون دولت برای ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کنند تا دولت رئیسی با همان فرمان در چهار سال آینده به پیش برود.

فرهیختگان: امیرحسین ثابتی، نماینده مجلس دوازدهم و از نزدیکان جلیلی ضمن تایید خبر حضور جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در این‌باره توضیح داد: «خبر حضور جلیلی که همان خبری است که خبرگزاری فارس منتشر کرد قطعی است و تصمیم به حضور دارند؛ چون ایشان در دولت رئیسی مسئولیتی نداشتند حتما گزینه درون دولت نیستند.»

ثابیتی ادامه داد: « جلیلی نه وزیر بود، نه در شورا بود. جایگاه حقوقی ایشان همان مجمع تشخیص و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بود، که هردو با دولت ارتباطی ندارد. اما اینکه بخشی از بدنه دولت، چه سیاستمداران چه طرفداران سیاسی و گفتمانی دولت با ایشان همراه باشند، قابل پیش‌بینی است و طبیعی هم هست؛ چراکه رویکرد گفتمانی و سیاسی ایشان با رئیسی شباهت‌های بالایی داشتند.»

نماینده دوره دوازدهم مجلس گفت: «جلیلی در سال 96 به خاطر آقای رئیسی اصلا در انتخابات ثبت‌نام نکرد و حدود 30 سخنرانی جدا برای رئیسی انجام داد. در سال 1400 هم به نفع رئیسی کنار کشید و بعد از انتخابات هم به ایشان اعلام کرد از بیرون دولت، تحت عنوان تشکیلات دولت سایه که داشتند، به آقای رئیسی کمک می‌کند. لذا طبیعی است که بخش قابل توجهی از بدنه سیاسی دولت، وزرا و حتی بدنه اجرایی دولت با جلیلی همراه باشند اما در‌مورد کم و کیف آن باید خود صحبت کنند.»

با توجه به این موارد به نظر می‌رسد سعید جلیلی ازجمله افرادی خواهد بود که ممکن است به‌عنوان گزینه مورد حمایت دولت فعلی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند اما به نظر نمی‌رسد سعید جلیلی تنها گزینه دولت برای مشارکت و نقش‌آفرینی در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

متن کامل گزارش زهرا طیبی را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.