تاریخ : Mon 27 May 2024 - 08:06
کد خبر : 191514
سرویس خبری : جهان شهر

عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم لاهه برای توقف عملیات رفح

گوترش ابراز نگرانی کرد؛

عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم لاهه برای توقف عملیات رفح

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، نگران عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نوار غزه است.

رژیم صهیونیستی در هفتم ماه مه، هفت ماه پس از عملیات جنبش فلسطینی حماس به اراضی اشغالی که صهیونیست‌ها را در شوک فرو برد و طی چند دهه اخیر بی‌سابقه بود، نیروهای خود را به رفح فرستاد. کابینه جنگ رژیم صهیونیستی متعهد شد که عملیات در رفح را تا زمانی که به هدف ادعایی خود یعنی از بین بردن تمامی عوامل حماس دست یابد، گسترش دهد. این در حالیست که نزدیک به ۳۶ هزار فلسطینی در جریان یورش‌های صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند که عمدتا شامل زنان و کودکان هستند.

نواف سلام رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه گفت رژیم صهیونیستی باید عملیات نظامی خود را در شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه متوقف کند. این قاضی افزود، همچنین تل‌آویو باید دسترسی بلامانع به این منطقه را برای مأموریت‌هایی که در حال بررسی ادعاهای نسل‌کشی و همچنین کمک‌های بشردوستانه هستند، تضمین کند.

در همین رابطه دوجاریک امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت: «دبیرکل سازمان ملل متحد بر درخواست خود برای آتش‌بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران برای پایان دادن به رنج غیرنظامیان تاکید می‌کند. او به طرفین یادآوری می‌کند که تصمیمات این دادگاه لازم‌الاجرا است.