تاریخ : Fri 24 May 2024 - 17:49
کد خبر : 191374
سرویس خبری : جهان شهر

دادگاه لاهه: اسرائیل فوراً حمله نظامی به رفح را متوقف کند

درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان؛

دادگاه لاهه: اسرائیل فوراً حمله نظامی به رفح را متوقف کند

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه حکم داد اسرائیل بایستی عملیات خود در رفح را متوقف کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه که رکن اصلی قضائی سازمان ملل محسوب می‌شود امروز جمعه حکم داد اسرائیل بایستی عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند. طبق حکم این دادگاه رژیم اسرائیل علافه بر این بایستی گزارش‌هایی در خصوص اقدامات انجام‌شده برای اجرای دستورات صادرشده تقدیم این دادگاه کند.

قاضی نواف سلام، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری بیان کرد: «حدود ۸۰۰ هزار نفر از زمان شروع حمله زمینی به رفح آواره شده‌اند. بسیاری از مقامات سازمان‌ملل نسبت به خطراتی که غیرنظامیان در رفح در معرض آن قرار دارند، هشدار دادند. دادگاه نسبت به اقدامات اسرائیل در رفح قانع نشده و به سؤالات درباره وضعیت پاسخ نداده است.»

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری افزود :«تدابیر ویژه اسرائیل در قبال غیرنظامیان برای کاهش خطرات آن‌ها کافی نیست. اسرائیل باید از هرگونه اقدامی که برای فلسطینیان تهدید است خودداری کند. دیوان بر لزوم اجرای احکامی که قبلا صادر کرده بود تاکید می‌کند. اسرائیل باید فوراً حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند. دادگاه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان است. اسرائیل باید عملیات نظامی یا هر اقدام دیگری در رفح را متوقف کند.»